مطالب مرتبط:
رییس جمهور قرقیزستان خطاب به آمریکا: در امور کشورمان دخالت نکنید
خاطرات هاشمی رفسنجانی، 22 بهمن 1379: دخالت حزب اللهی ها در اجتماع ملی گراها در اطراف دانشگاه تهران
به خدا در انتخاب گلرهای استقلال دخالت نکردم | مگر سیدجلال کریم شیره ای است که من برایش تیم پیدا کنم؟ | خواستم پنالتی بزنم ولی از خدا ترسیدم!
امروز به سینما و هنری مفتخریم که در آن، هنر پاک و گرامی است
بازگشت تولیدات هنری به چرخه فرهنگ ضروری است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 بهمن 1402 ساعت 10:502024-02-13فرهنگي

هنری که دخالت هیچ بیگانه ای در آن وجود ندارد


به عنوان یک نستعلیق نویس مفتخر هستم بگویم این خط زاییده، اندیشه و تفکر یک ایرانی محض مطلق است و دخالت هیچ بیگانه ای در آن وجود ندارد.

- ایسنا/خراسان رضوی یک استاد خوشنویس گفت: به عنوان یک نستعلیق نویس مفتخر هستم بگویم این خط زاییده، اندیشه و تفکر یک ایرانی محض مطلق است و دخالت هیچ بیگانه ای در آن وجود ندارد.

استاد هادی دربان حسینی در گفت و گو با ایسنا در تعریف هنر خوشنویسی گفت: جامعیتی که می شود به عنوان یک جمله کامل در خصوص این هنر بیان کرد اینکه خوشنویسی هنری است در حوزه هنرهای تجسمی که علاوه بر اینکه هنرهای هفتگانه را در خود کاملاً مستتر دارد به عنوان یک عنصر فوق العاده بصری نقش آفرینی بسیاری در جامعه و تاریخ خود تاکنون ایفا کرده است.

وی بیان کرد: اینکه بگوییم آیا نظام ها، حکومت ها و سیاست ها در کل تاریخ تاکنون حامی این هنر بوده اند یا نه به هیچ عنوان در هیچ عصر و زمانی از 700 سال قبل تاکنون حامی این هنر نبودند.

متأسفانه باید گفت از این هنر هیچگاه دفاع نشده و هنرمند در تمامی طول تاریخ و عمرش مظلوم بوده و ارزش ها و پویایی گم کرده ای در وجود خود دارد.

این استاد خوشنویس با بیان اینکه مردم از این هنر بسیار استقبال می کنند، اذعان کرد: جامعه تشنه امروز ما درمانده از دردها و فشارها بوده و راهکاری برای تخلیه این فشارها ندارد حتی خود


برچسب ها: خوشنویس - نویس - بیگانه - خوشنویسی - دخالت - نستعلیق - اندیشه
آخرین اخبار سرویس:

هنری که دخالت هیچ بیگانه ای در آن وجود ندارد

هنری که دخالت هیچ بیگانه ای در آن وجود ندارد