موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - شمس آذر قزوين - بازنشستگان تامين اجتماعي - بازي پرسپوليس - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - ورزشگاه سردار آزادگان - سازمان مديريت بحران تهران - مديركل دامپزشكي كردستان - آندره آنگيسا - خريد و قيمت - خلاصه بازي بايرن مونيخ - زنداني فرانسوي - تور خارجي - رييس ستاد اجرايي فرمان امام - استاديوم مستايا - كارگردان ژاپني - ارتقاء سلامت اجتماعي - تيم ايراني - سرنگ آلوده

مطالب مرتبط:
ازدواج چهارم خانم خواننده معروف جنجال به پا کرد
مادر خواننده معروف ایرانی به دست دامادش به قتل رسید !
سید جواد هاشمی خواننده شد| رونمایی از قطعه جدید خواننده جوان با همخوانی آقای بازیگر
دولتمند خالف خواننده معروف تاجیکستان درگذشت
اسماعیلی به پیکان پیوست ایسنا
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 بهمن 1402 ساعت 11:002024-02-19فرهنگي

بازنشر آخرین مصاحبه ایسنا با خواننده قطعه معروف «پناه»


دولتمند خالف از خوانندگان سرشناس موسیقی تاجیکستان امروز 30 بهمن 1402 در 74 سالگی پس از مدت ها مبارزه با بیماری سرطان درگذشت.

- ایسنا/خراسان رضوی دولتمند خالف از خوانندگان سرشناس موسیقی تاجیکستان امروز 30 بهمن 1402 در 74 سالگی پس از مدت ها مبارزه با بیماری سرطان درگذشت.

دولتمند خالف، استاد موسیقی، نوازنده و خواننده تاجیک و مسلط به نواختن دوتار، قیچک و سه تار و استاد موسیقی محلی جنوب تاجیکستان موسوم به فلک بود.

وی بزرگترین فلک سرای تاجیکستان است که علم موسیقی را در مدرسه موسیقی و دانشگاه هنر تاجیکستان آموخته و به همین دلیل با موسیقی جهان آشنایی دارد.

دولتمند پیشتر ترانه ای را با نام پناه در مدح امام رضا (ع) خوانده بود که در ایران مورد توجه بسیاری قرار گرفت و موجب شهرت او در ایران شد.

ایسنا به بهانه درگذشت دولتمند خال اف اقدام بازنشر آخرین مصاحبه این موسیقیدان تاجیک می کند.

فارسی دری از قدیم الایام زبان ملی ما بوده، تغییر نیافته و کمترین کلمات اقتباسی از زبان های دیگر به آن وارد شده و موضوع زبان برای ما بسیار جدی است.

این نوع موسیقی ها از یک ریشه آب خورده، بزرگ شده، رشد و گسترش یافته و البته که هم ریشه و هم زبان هستند و در یک مقام و رکن قرار دارند.


برچسب ها: موسیقی - تاجیکستان - تاجیک - بیماری سرطان - استاد موسیقی - خوانندگان - درگذشت
آخرین اخبار سرویس:

بازنشر آخرین مصاحبه ایسنا با خواننده قطعه معروف «پناه»

بازنشر آخرین مصاحبه ایسنا با خواننده قطعه معروف «پناه»