مطالب مرتبط:
همسر عیسی آل کثیر کیست؟| هرآنچه که از همسر عیسی آل کثیر نمی دانید اینجا بخوانید
درباره بخور اسطوخودوس چه می دانید؟
زانوبند زاپیامکس ؛ بهترین جایگزین داروهای شیمیایی برای درمان زانو درد
ایفا در آشیانه درناها زانو زد، شهداب از شکست گریخت
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 بهمن 1402 ساعت 09:302024-01-29پزشكي

از پارگی مینیسک زانو چه می دانید؟


متخصص جراحی استخوان و مفاصل و ارتوپدی گفت: تشخیص چرایی و اندازه و چگونگی پارگی مینیسک زانو در درمان آن بسیار اهمیت دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، امیر مهرور متخصص جراحی استخوان و مفاصل و ارتوپدی در برنامه ساختمان پزشکان رادیو جوان به بررسی چگونگی سلامت مینیسک پرداخت و گفت: مینیسک داخلی یک ساختمان غضروفی رشته ای (فیبروکارتیلاژ) محکمی است که در سمت داخل زانو، بالای لقمه یا همان کوندیل استخوان درشت نی قرار دارد و باعث تطابق سطح مفصلی طبق درشت نی با سطح مفصلی استخوان ران در سمت داخل زانو می گردد.

علاوه بر مینیسک داخلی، یک مینیسک در خارج زانو به نام مینیسک خارجی نیز وجود داشته که عامل تطابق سطح مفصلی در سمت خارج زانو است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که یکی از نقش های مهم و اساسی مینیسک؛ ضربه گیری و افزایش سطح تماس در راستای جلوگیری از آسیب دیدن غضروف ها است که نقش مهمی در سلامت جسمانی افراد ایفا می کند و از این رو آسیب دیدگی در مینیسک بسیار حساس و مخاطره آمیز است.

این متخصص جراحی استخوان و مفاصل و ارتوپدی همچنین گفت: پارگی مینیسک که بسیار هم شایع است در بسیاری از افراد اتفاق می افتد؛ اما افرادی که بیشترین کار را مینیسک دارند و از آن نهایت استفاده را می کنند باید بیش از دیگران به مراقبه بپردازند.


برچسب ها: مینیسک - استخوان - زانو - داخل - ارتوپدی - ساختمان - ساختمان پزشکان
آخرین اخبار سرویس:

از پارگی مینیسک زانو چه می دانید؟

از پارگی مینیسک زانو چه می دانید؟