مطالب مرتبط:
پیش بینی تولید 23 هزار تن سیر در شهرستان بهار
تولید 23 هزار تن سیر در شهرستان بهار
پیش بینی بورس دوشنبه 2 بهمن 1402
پیش بینی وضعیت بورس برای فردا دوشنبه 2 بهمن / ریزش بورس ادامه دارد؟
پیش بینی قیمت دلار فردا دوشنبه 2 بهمن 1402
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 بهمن 1402 ساعت 14:102024-01-22اقتصادي

پیش بینی تولید 23 هزار تن سیر در بهار


مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار از پیش بینی تولید 23 هزار تن محصول سیر در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از 90 درصد کشت سیر در شهرستان مکانیزه انجام شده است.

- ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار از پیش بینی تولید 23 هزار تن محصول سیر در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از 90 درصد کشت سیر در شهرستان مکانیزه انجام شده است.

عبدالحسین اکبری اظهار کرد: در سال زارعی جاری 1600 هکتار سیر با پیش بینی تولید 23 هزار تن محصول در اراضی بهار کشت شده است.

وی با اشاره به اینکه 550 بهره بردار در شهرستان بهار به کشت و کار محصول سیر مشغول هستند، افزود: سیر استان مرغوبیت خاصی دارد و نسبت به سیر دیگر مناطق جهان زبانزد و معروف است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با اشاره به توجه به برنامه های ابلاغی طرح الگوی کشت و تأکید بر توسعه محصولات کم آب بر در سال جاری خاطرنشان کرد: تمام سطوح کشت شده این محصول مجهز به سیستم های آبیاری تحت فشار است.

وی ارقام مورد کشت در این شهرستان را شامل سیر سفید و قرمز برشمرد و تصریح کرد: سالانه بخشی از محصول تولیدی سیر در واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی شهرستان فرآوری می شود اگرچه به ایجاد واحدهای فرآوری بیشتری به منظور جلوگیری از خام فروشی و ایجاد اشتغال و ارزش افزوده نیاز است.


برچسب ها: شهرستان - شهرستان بهار - کشاورزی - پیش بینی - محصول سیر - اراضی کشاورزی - محصول
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید 23 هزار تن سیر در بهار

پیش بینی تولید 23 هزار تن سیر در بهار