مطالب مرتبط:
روش جدید دزدیدن اطلاعات موبایل با سنسور نور گوشی
دزدیدن آیفون برای سارقان موبایل از همیشه سخت تر شد
دزدیدن آیفون برای سارقان موبایل از همیشه سخت تر شد
راه اندازی قرارگاه راهیان نور کانون های مساجد در خوزستان
اگر گوشی خود را گم کرده ‎اید؛از این راه پیدا کنید
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 بهمن 1402 ساعت 04:302024-01-23فناوري

راه جدید دزدیدن اطلاعات موبایل با سنسور نور گوشی


این روز ها با توجه به کار های زیادی که با گوشی همراه خود انجام می دهیم، اعتماد بسیار زیادی به آن داریم، اما هرگز به این فکر نمی کنیم که گاهی گوشی همراه ما می تواند بر علیه ما باشد.

- محققان MIT در پژوهش های که اخیرا انجام داده اند، متوجه شده اند که هکر ها با استفاده از حسگر های نور گوشی به راحتی می توانند فعالیت های ما را ردیابی و حتی بازسازی کنند.

به گفته محققان در صورتی که حسگرهای نور گوشی همراه روی تنظیمات خودکار باشد، برای تشخیص سطوح نور اطراف و تنظیم روشنایی متناسب با آن استفاده می شود.

تمام ویژگی های گوشی همراه مانند دوربین یا میکروفون اکثرا به مجوز کاربر احتیاج دارند اما سنسورهای نور به چنین مجوزی احتیاج ندارند و این همان چیزی است که محققان را نگران می کند، چرا که هکرها می توانند از آن سواستفاده کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرآنلاین، تیم MIT الگوریتمی طراحی کرده است که می تواند تصاویر تعاملاتی که یک فرد از طریق لمس کردن با تلفن خود دارد مانند اسکرول کردن یا کشیدن انگشت بر روی صفحه تلفن همراه را بازسازی کند.

این تیم در آزمایشات خود از یک تبلت اندرویدی استفاده کردند و آن را در شرایط مختلفی قرار دادند و این تست را با کاغذ، مانکن و دست انسان انجام دادند و حتی آن ها را حرکت دادند اما در هر شرایطی توانستند فعالیت های گوشی همراه را شناسایی


برچسب ها: گوشی همراه - گوشی - استفاده - همراه - محققان - سنسور - تنظیم
آخرین اخبار سرویس:

راه جدید دزدیدن اطلاعات موبایل با سنسور نور گوشی

راه جدید دزدیدن اطلاعات موبایل با سنسور نور گوشی