مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 بهمن 1402 ساعت 10:302024-02-15سياسي

مروری بر نقش قالی در فولکلور آذربایجان


محقق و نویسنده در حوزه قالی آذربایجان در نشست تخصصی عصر قالی آذربایجان با برشمردن آداب و رسوم قالیبافی در منطقه تشریح کرد: فولکلور حاصل ذوق هنری توده های مردمان در طی قرون متمادی است که در گذر زمان ها و مکان ها دچار تغییر و دگرگونی شده و در اصل تاریخ نانوشته .

- ایسنا/آذربایجان شرقی محقق و نویسنده در حوزه قالی آذربایجان در نشست تخصصی عصر قالی آذربایجان با برشمردن آداب و رسوم قالیبافی در منطقه تشریح کرد: فولکلور حاصل ذوق هنری توده های مردمان در طی قرون متمادی است که در گذر زمان ها و مکان ها دچار تغییر و دگرگونی شده و در اصل تاریخ نانوشته و شفاهی اقوام شمرده می شود که فولکلور در آذربایجان به سه نوع لیریک یا تغزلی، اپیک یا حماسی و دراماتیک یا نمایشی تقسیم می شود.

امید بنام شب گذشته در دومین نشست تخصصی عصر قالی آذربایجان با موضوع فولکلور و قالی آذربایجان اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست ها، دورهمی اهالی هنر، اساتید دانشگاه، خِبرگان بازار، دانش آموختگان و علاقمندان به این حوزه بوده و در این فضا فارغ از مسائل دیگر می توان در مورد ابعاد مختلف قالی و موضوعات هنری صحبت کرد.

وی سخن خود را با توضیح فولکلور آغاز کرده و گفت: فولکلور واژه ای ترکیبی است که از دو جز فولک به معنی مردم، لور به مفهوم علم و فرهنگ شکل یافته است که به طور کل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری بر نقش قالی در فولکلور آذربایجان

مروری بر نقش قالی در فولکلور آذربایجان