مطالب مرتبط:
کف و سقف قانونی عیدی کارگران چقدر است؟
تغییر فرمول عیدی کارگران برای آخر سال | حداقل عیدی کارگران چقدر است؟
کارگران اخراجی و آزمایشی عیدی می گیرند
کارگران اخراجی هم عیدی می گیرند
کارگران اخراجی هم باید عیدی دریافت کنند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 بهمن 1402 ساعت 14:002024-02-05اقتصادي

کدام کارگران عیدی کامل می گیرند؟


در حالی که همه ساله پرداخت عیدی و پاداش کارگران در پایان سال صورت می گیرد اما بخشی از کارگران به دلیل شرایط زندگی و ناتوانی در تامین هزینه های معیشت امیدوارند که عیدی پایان سال خود را به جهت جبران هزینه های خانوار و خرید مایحتاج زندگی زودتر دریافت کنند.

- در حالی که همه ساله پرداخت عیدی و پاداش کارگران در پایان سال صورت می گیرد اما بخشی از کارگران به دلیل شرایط زندگی و ناتوانی در تامین هزینه های معیشت امیدوارند که عیدی پایان سال خود را به جهت جبران هزینه های خانوار و خرید مایحتاج زندگی زودتر دریافت کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، همه ساله پرداخت عیدی و پاداش پایان سال کارگران بر مبنای قانون مصوب سال 1370 مجلس شورای اسلامی صورت می گیرد.

مبنای تعیین عیدی پایان سال همه کارگران مشمول قانون کار، حداقل دو و حداکثر سه برابر مصوبه دستمزد شورای عالی کار است و کارفرمایان باید دو ماه پایه حقوق را به عنوان حداقل عیدی و سه ماه پایه حقوق را به عنوان حداکثر عیدی و پاداش آخر سال به نیروهای کار خود بدهند.

کارفرمایان کارگاه های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل 60 روز آخرین مزد، به عنوان عیدی و پاداش بپردازند و مبلغ پرداختی از این بابت به هریک از کارکنان نباید از معادل 90 روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.


برچسب ها: پایان سال - کارگران - عیدی و پاداش - پایان - عیدی - تامین هزینه - هزینه
آخرین اخبار سرویس:

کدام کارگران عیدی کامل می گیرند؟

کدام کارگران عیدی کامل می گیرند؟