مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 بهمن 1402 ساعت 20:152024-02-05بين الملل

صنعا چگونه طرح های آمریکا را ناکام گذاشت؟


آمریکا که پیشتر در ائتلاف دریایی خود ضد یمن با هدف محافظت از منافع رژیم صهیونیستی شکست خورده بود، اکنون همراه با انگلیس با آغاز موجی از حملات هوایی ناموفق درحال رقم زدن یک رسوایی و ناکامی دیگر برای خود مقابل یمنی هاست.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - تسنیم نوشت: از زمانی که یمن برای حمایت از مردم فلسطین مستقیما وارد نبرد با رژیم اشغالگر شد و یک محاصره دریایی سنگین ضد این رژیم تحمیل کرد، مقامات آمریکایی برنامه های متعددی برای عملیات های نظامی در دریای سرخ با هدف ضربه زدن به قابلیت های نظامی یمن طراحی کردند؛ زیرا معتقدند یمن نه تنها برای اسراییل، بلکه برای منافع آمریکا در منطقه نیز یک تهدید و خطر بزرگ است.

اهداف آمریکا از حملات هوایی ضد یمن به گزارش سایت قطره و به نقل ازالاخبار، اما با گذشت زمان مشخص شد که آمریکایی ها یک سری حملات هوایی ضد یمن طراحی کرده اند، بدون اینکه بدانند این روش کمکی به اجرای نقشه های آنها خواهد کرد یا نه.

آمریکایی ها در طراحی این حملات به 3 مسیر هم زمان متوسل شدند و واشنگتن تصور می کرد که می تواند این نقشه خود را اجرا کند اما خیلی زود ثابت شد که آمریکایی ها بیش از حد خوشبین بوده اند.

درواقع آمریکایی ها با انجام این حملات ضد یمن در پی احیای بازدارندگی فرسوده شده خود در منطقه بودند؛ بدون اینکه به ماهیت و ویژگی ها و انگیزه های م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنعا چگونه طرح های آمریکا را ناکام گذاشت؟

صنعا چگونه طرح های آمریکا را ناکام گذاشت؟