مطالب مرتبط:
آغاز کشتار اسراییل در رفح و هشدار درباره راه افتادن حمام خون/سفر رییس سازمان سیا به قاهره برای مذاکرات آتش بس/اعلام آمادگی نظامی مصر در مرز سینا
تحلیلگر لبنانی: انقلاب اسلامی، اعتماد به نفس را به ملت ایران بازگرداند
رییس سیا عازم قاهره می شود
هشدار برای این 4 منطقه تهران
تحلیلگر مسائل منطقه: تاکنون بزرگترین ضربه را انصارالله یمن به اسراییل زده است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 بهمن 1402 ساعت 21:502024-02-10بين الملل

هشدار تحلیلگر سابق سیا به زلنسکی


مدیر ارشد سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به رییس جمهور اوکراین هشدار داد که با اخراج فرمانده کل ارتش کشورش مرتکب کار خطرناکی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جورج بیبی ، مدیر اسبق بخش تحلیل امور روسیه در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به ولودیمیر زلنسکی ، رییس جمهور اوکراین هشدار داد تصمیم اخیرش برای اخراج والری زالوژنی از فرماندهی نیروهای مسلح این کشور احتمال ایجاد یک بحران سیاسی بزرگتر در اوکراین را به ویژه با توجه به محبوبیت زالوژنی به دنبال دارد.

زلنسکی روز پنجشنبه گذشته بعد از گمانه زنی های فراوان در رسانه ها اعلام کرد زالوژنی از فرماندهی ارتش اوکراین برکنار و اولکساندر سیرسکی که از سال 2019 به عنوان فرمانده نیروی زمینی این ارتش خدمت کرده بود، جانشین زالوژنی شده است.

در ماه های گذشته گزارش های مختلفی درباره افزایش تنش در روابط بین زلنسکی و زالوژنی به ویژه بر سر شکست ضدحمله تابستانی ارتش اوکراین علیه روسیه منتشر شد.

این تنش ها زمانی کاملا آشکار شد که زالوژنی در ماه نوامبر در مصاحبه ای به نشریه اکونومیست با اعتراف به موفق نبودن ضدحمله تابستانی ارتش اوکراین گفت که جنگ در این کشور به بن بست برخورده است اما زلنسکی چند روز بعد این ارزیابی او را رد کرد.


برچسب ها: اوکراین - فرمانده - زلنسکی - رییس جمهور - فرماندهی - هشدار - ولودیمیر زلنسکی
آخرین اخبار سرویس:

هشدار تحلیلگر سابق سیا به زلنسکی

هشدار تحلیلگر سابق سیا به زلنسکی