مطالب مرتبط:
درخواست اتحادیه عرب از شورای امنیت برای تصویب قطعنامه الزام آور جهت توقف جنگ غزه
آکسیوس: اسراییل پیشنهاد 2 ماه توقف جنگ را داد
امیرعبداللهیان خواستار ایفای نقش فعالتر روسیه برای توقف جنگ علیه غزه شد
ابوزهری: بدون توقف جنگ هیچ توافقی وجود نخواهد داشت
پیشنهاد اسراییل برای توقف 2 ماهه جنگ غزه در ازای آزادی تمامی گروگان های
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 بهمن 1402 ساعت 13:202024-01-23اجتماعي

کاهش و یا توقف مازوت سوزی نا ممکن نیست


مسئول آزمایشگاه های اداره کل محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه کاهش و یا توقف مازوت سوزی نا ممکن نیست، گفت: شاید این امر در نیروگاه خیلی سخت تر از پالایشگاه است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، علیرضا محرابیان صبح امروز در کارگروه کاهش آلودگی استان مرکزی اظهار کرد: سه ماه اول فصل سرد امسال روز ناسالم برای هیچ گروهی در هیچ کدام از شهرهای استان ثبت نشده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 25 روز آلوده در فصل سرد سال در استان به ثبت رسیده بود، در حالی که امسال تاکنون  17 روز آلوده سپری شده است.

مسوول امور آزمایشگاه های اداره کل محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه با وجود کاهش مازوت، روزهای آلوده افزایش پیدا کرده اند، گفت: دلیل این امر شرایط اقلیمی اراک است چرا که گرد و غبارهای  تالاب به صورت گردباد وارد شهر شده و آلودگی هوا را رقم می زند.

محرابیان افزود: باید علاوه بر نیروگاه، نقش سایر صنایع را هم در نظر گرفت؛ واقعیت این است که ما در زمینه پالایشگاه با انباشت آلاینده هایی مواجهی هستیم که ورودشان به هوای اراک واقعا آسیب زا است.

وی بیان کرد: موقعیت منابع انتشار آلاینده پالایشگاه که 42 دودکش دارد به طوری است که  اکثر خروجی ها خارج از حد استاندارد هستند.


برچسب ها: اداره کل محیط زیست - استان مرکزی - استان - به گزارش خبرگزاری فارس - آزمایشگاه - امور آزمایشگاه های - محیط زیست
آخرین اخبار سرویس:

کاهش و یا توقف مازوت سوزی نا ممکن نیست

کاهش و یا توقف مازوت سوزی نا ممکن نیست