مطالب مرتبط:
دانش و تکنولوژی صنعت فولاد ایران در مسیر توسعه پایدار
حضور زنان از شاخص های مهم توسعه پایدار در جوامع است
پروژه توسعه پایدار زیرساخت های گازرسانی روستاهای چوار کلنگ زنی شد
مفهوم کلمه جمهوری و اسلامی در حکومت ایران چیست؟
آغاز عملیات فاز دوم توسعه سالن ترانزیت فرودگاه سبزوار
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 بهمن 1402 ساعت 10:502024-02-04اقتصادي

مفهوم توسعه پایدار چیست؟


سیدشمس الدین حسینی رییس کمیسیون جهش تولید مجلس در رابطه با معنی توسعه پایدار گفت: توسعه پایدار به معنی عدم بهره برداری از منابع نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی باشگاه توانا، سید شمس الدین حسینی، نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه پایدار به این معنی است که بهره برداری بایستی در درجه اول صیانتی باشد و در درجه دوم اگر از منبعی استفاده می کنیم آن را به منبع با ارزش تری تبدیل کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در ادبیات توسعه شاهد یک رشد و تکوین هستیم، افزود ابتدا ما توسعه اقتصادی را به مثابه رشد اقتصادی و افزایش درآمدهای عادی تلقی می کردیم  و در این راستا به سرمایه گذاری های فیزیکی توجه می کردیم اما رفته رفته متوجه شدیم که درآمد مهم است ولی مقوله های دیگری مانند توزیع درآمد هم حائز اهمیت است، لذا نظریات توسعه اقتصادی از رشد درآمد به رشد درآمد همراه با بهبود توزیع درآمد رسیده اند.

ولی این کفایت نمی کرد تا اینکه در دهه 1980 به این سو به یک مقوله دیگری بیشتر توجه کردیم و آن این بود درکنار کمیت رشد بایستی به کیفیت رشد هم توجه کنیم،  پس از آن بود که واژه توسعه پایدار خیلی اهمیت پیدا کرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: رشد مهم است، افزایش درآمد نیز مهم است ولی ما نبایستی به گونه ای رفاه نسل امروز را تامین کنیم که ن


برچسب ها: توسعه پایدار - توسعه - درآمد - اقتصادی - توسعه اقتصادی - پایدار - توزیع درآمد
آخرین اخبار سرویس:

مفهوم توسعه پایدار چیست؟

مفهوم توسعه پایدار چیست؟