مطالب مرتبط:
فرونشست زمین در دریای خزر در حد فرضیه است
عکسی از هیولای دریای خزر
عکس | به گل نشستن کشتی پرنده در دریای خزر
هواپیمای به گل نشسته در دریای خزر/ عکس
شناسایی 254 پهنه فرونشست زمین در کشور
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 بهمن 1402 ساعت 07:452024-02-17اجتماعي

فرونشست زمین در دریای خزر صحت دارد؟


معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست معتقد است که موضوع فرونشست زمین در دریای خزر خیلی مطرح نیست و در حد یک فرضیه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا یکی از موضوعاتی که در هفته های درباره دریای خزر خبرساز شده است، موضوع فرونشست زمین در دریای خزر است.

به گفته علی بیت الهی - رییس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی - عقب رفت آب دریای خزر باعث شده که در استان پر آب مازندران فرونشست به سمت دریا به 9 سانتی متر در سال برسد.

حالا مجتبی ذوالجودی در گفت و گو با ایسنا درباره موضوع فرونشست زمین در دریای خزر گفت: فرونشست در دریا معمولاً به این صورت مصداق ندارد بلکه به علت برداشت زیاد از آب های زیر زمینی در مناطقی مانند فلات مرکزی ممکن است رخ دهد بنابراین به نظر من الان بحث فرونشست در دریای خزر خیلی مطرح نیست و اگر هم مطرح است در حد یک فرضیه است.

وی با اشاره به نوسانات سطح آب دریای خزر در دوره های مختلف گفت: در حدود 20 سال پیش همین مشکل وجود داشت و بالا آمدن سطح آب موجب ورود آن به سواحل و ایجاد اشکال در فعالیت تاسیسات شده بود.

دریای خزر معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست درادامه با اشاره به نگرانی از طولانی شدن روند کاهش تراز آب دریای خزر در حال حاضر اظهار کرد: روند کاهش سطح آب دریای خزر نسبت به دوره های قبلی طولانی تر شده است.


برچسب ها: دریای خزر - فرونشست - فرونشست زمین - دریا - زمین در - آب دریای خزر - سازمان حفاظت محیط زیست
آخرین اخبار سرویس:

فرونشست زمین در دریای خزر صحت دارد؟

فرونشست زمین در دریای خزر صحت دارد؟