مطالب مرتبط:
گفتگوی وزرای خارجه چین و آمریکا/ پکن: واشنگتن باید تحریم کارخانه های چینی را بردارد
ادامه روند بازسازی مناطق زلزله زده حلب با وجود تحریم های عربی -غربی
ظریف: مذاکرات رفع تحریم ها همان برجام است، همان که 20 بار دفنش کردند؛ ای کاش صداقتش را داشتند که اسمش را همان برجام صدا می زدند / در ابتدای دولت بایدن می توانستیم امریکا را به برجام برگردانیم / اگر من مذاکرات برجام را شروع کرده بودم که تکه بزرگم، گوشم بود؛ کشور تصمیم به مذاکره گرفت
ابطحی: لیست نداریم ولی اصلاح طلبان انتخابات را تحریم نکردند
لیتوانی: تحریم های غربی علیه روسیه بی اثر هستند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 بهمن 1402 ساعت 05:002024-02-19اقتصادي

چهره واقعی تحریم


حذف ایده همکاری با ایران از چشم انداز توسعه ای اغلب بازیگران کلیدی منطقه ای و جهانی سبب شده است فعالان اقتصادی کلان مقیاس تمایل استراتژیک خود برای حضور در ایران را از دست بدهند.

- حسین سلاح ورزی، تحریم (لااقل دیگر امروز) تعبیر مناسبی برای توصیف آنچه ملاحظات اقتصاد سیاسی در عرصه بین الملل بر سر تولید و تجارت ایران آورده است، نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازدنیای اقتصاد، تحریم منع یا محدودیتی است که با اتکا به وضع مجازات از سوی نهاد ها و ساختار هایی به مبادله میان کشور و طرف های تجاری بین المللی آن اعمال می شود.

آنچه این روز ها زنجیره ارزش تولید و تجارت ایران در مواجهه با فرصت های بین المللی تجربه می کند، باید با تعابیری همچون نادیده انگاری بین المللی در چارچوب ریسک پرهیزی بازیگران این عرصه فهمید و توصیف کرد.

موضوع از این قرار است از یکسو قطع ارتباط با شبکه لجستیک و مالی بین المللی طی روندی که ماشه آن با تحریم ها کشیده شده، اما با واگرا شدن ساختار اقتصاد ایران از روند توسعه اقتصاد بین المللی در چیزی قریب به دو دهه، امروز به یک واقعیت تثبیت شده تبدیل شده است، هزینه مبادله بازیگران اقتصاد بین المللی با اکوسیستم اقتصادی ایران را به صورت تحمل ناپذیری افزایش داده است.


برچسب ها: بین الملل - بین المللی - تولید و تجارت - تجارت ایران - ایران - تحریم - اقتصاد
آخرین اخبار سرویس:

چهره واقعی تحریم

چهره واقعی تحریم