مطالب مرتبط:
آیت الله سبحانی: کتاب مفید باید دردی از جامعه دوا کند
آیت الله العظمی جوادی آملی: اگر جامعه ما جامعه ای شد که از اختلاس منزه شد، این راهی است که کم کم آدم را به یاد خدابودن نزدیک می کند
اظهارات متفاوت آیت الله جوادی آملی درباره اختلاس در جامعه
تصاویر/ بازدید طلاب مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه از کتابخانه آیت الله العظمی مرعشی نجفی(ره)
آیت الله رشاد: روحانیت سینه چاک شهادت است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 بهمن 1402 ساعت 12:062024-02-01سياسي

آیت الله سبحانی: کتاب مفید باید دردی از جامعه دوا کند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله جعفر سبحانی پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه همایش کتاب سال حوزه که در سالن همایش های دارالشفاء قم برگزار شد، اظهار کرد: چندین تمدن در تاریخ بشر وجود داشته است که نوشته ها و آثار توانسته تمدن های قبلی را به بعدی ها برساند؛ اگر بشر در حفظ تمدن های خود کوشیده است از قلم و کاغذ بهره برده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خداوند به قلم و آن چیزی که قلم بر آن می نویسد، قسم خورده است، عنوان کرد: گاهی مقسم به خود ارزشمند است و گاهی مقسم به می تواند آثار ارزشمندی را ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه اسلام برای قلم اهمیت بسیاری قائل است، خاطرنشان کرد: در احادیث آمده است که صدای قلم روی کاغذ، صدای کفش مجاهد در میدان نبرد و صدای نخ ریسی زنان پاک دامن برای خداوند مطلوب است.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه اگر نوشته های شاگردان امام صادق(ع) نبود، علم به جوامع اولیه و ثانویه منتقل نمی شد، تصریح کرد: اهل بیت(ع) و امیرالمؤمنین(ع) در کتابت پیش قدم بودند و این افتخاری برای تشیع است.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم می فرماید از نوشتن خسته نشوید، یادآور شد: حدیث نبوی به دلیل اینکه به دلیل کم توجهی به نگارش آن ها، بسیار ضربه خورد.


برچسب ها: آیت الله سبحانی - آیت الله - به گزارش خبرگزاری فارس - آیت الله جعفر سبحانی - سبحانی - ارزشمند - همایش کتاب سال
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله سبحانی: کتاب مفید باید دردی از جامعه دوا کند

آیت الله سبحانی: کتاب مفید باید دردی از جامعه دوا کند