مطالب مرتبط:
دولت به معیشت جامعه پزشکی توجه کند/ وضعیت رشد تعرفه ها
تصویب پیشنهاد دولت توسط مجلس برای تعمیق رکود و فشار مالیاتی بر اقشار کم درآمد جامعه
مخبر: ارتقاء توانمندی جامعه پزشکی ضروری است
مخبر: بستر سازی برای ارتقاء توانمندی جامعه پزشکی ضروری است
بستر سازی برای ارتقاء توانمندی جامعه پزشکی ضروری است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 بهمن 1402 ساعت 08:002024-02-04سياسي

دولت به معیشت جامعه پزشکی توجه کند


رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، در نشست مشترک با معاون اول رییس جمهور، خواستار توجه دولت به وضعیت معیشتی جامعه پزشکی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، رییس کل و رییس شورای عالی سازمان نظام پزشکی ایران، در دیدار با محمد مخبر معاون اول رییس جمهور، به طرح مسائل و مشکلات حوزه سلامت کشور پرداختند.

در این نشست، محمد رییس زاده رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، به تشریح برخی دستاوردهای حوزه سلامت پس از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: تا سال 1362 تعداد پزشکان کشور 13 هزار نفر بود که این عدد امروز به 162 هزار نفر رسیده ضمن آنکه با در نظر گرفتن 60 هزار دانشجوی پزشکی، دستیاری و فوق تخصص انتظار می رود تا چند سال آینده این عدد به 220 هزار نفر برسد.

وی همچنین با بیان اینکه تا سال 1362 تعداد متخصصین کشور 5 هزار نفر بود و این عدد امروز به بالای 50 هزار نفر رسیده است، خاطر نشان کرد: تا سال 1362 تعداد متخصصین زن در کشور 770 نفر بود که امروز با رشد 30 برابری به بیش از 21 هزار نفر ارتقا یافته است.

رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران همچنین با بیان اینکه امروز بیش از 95 درصد زایمان های کشور با دسترسی به خدمات مطلوب انجام می شود، گفت: امروز در سطح دنیا میزان مرگ و میر زنان باردار 200 در 100 هزار نفر است و این در حالی است که این عدد در ایران به دلیل خدمات مطلوب حوزه بهداشت و در


برچسب ها: سازمان نظام پزشکی - سازمان نظام - پزشکی - نظام پزشکی - رییس - هزار - جامعه پزشکی
آخرین اخبار سرویس:

دولت به معیشت جامعه پزشکی توجه کند

دولت به معیشت جامعه پزشکی توجه کند