مطالب مرتبط:
ماجرای فرونشست زمین در دریای خزر چیست؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 بهمن 1402 ساعت 10:352024-02-18سياسي

شایعه ای علیه خزر


چند وقتی است که در فضای مجازی می خوانیم تا 70 سال دیگر اثری از خزر باقی نمی ماند اما گروهی از کارشناسان معتقدند چنین اتفاقی رخ نخواهد داد بنابراین بدون مطالعه و تحقیق نباید هزینه بی مورد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جام جم در شماره امروز خود نوشت: با این حال پسروی آب خزر وتاثیر چند بُعدی آن روی زیست بوم استان های شمالی سبب شد مقام عالی دولت در مازندران، دریای خزر را محور اصلی پدافند غیرعامل معرفی کند.

حالا به جای اختصاص دادن بودجه و روانه کردن اعتبارات به این مناطق، قبل از هر چیز باید تحقیقات درستی انجام شود و بر اساس نتایج آن تصمیم گرفت.

دهه60 تراز آب دریای خزر به حدی بالا آمد که وزارت کشور به ناچار موج شکن هایی را کنار ساحل با سنگ چینه های فراوان ایجاد کرد که درحال حاضر به خاطر پسروی آب خزرهمه آن سواحل به پارکینگ ماشین تبدیل شد و سنگ ها بیرون ازدریا ماندند.

صاحبنظران معتقدند تمام دریاچه های جهان وقتی ورودی آب رودخانه ها به این دریاچه ها کم شود، تراز آب به هم خورده و تراز آن کاهشی خواهد شد.

تراز بارش و تبخیر در دریاچه ها همیشه منفی است و میزان تبخیر آب به مراتب بیشتر از بارشی است که بر سطح دریاچه می بارد که خزر هم از این امر مستثنی نیست.


برچسب ها: دریای خزر - استان های شمالی - پدافند غیرعامل - آب دریای خزر - آب خزر - پسروی - تحقیق
آخرین اخبار سرویس:

شایعه ای علیه خزر

شایعه ای علیه خزر