مطالب مرتبط:
تصاویر/ جشن خودکفایی 1004 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با عنوان «بلندای همت»
کاشی، استاد دانشگاه: «جمهوری اسلامی» فقط یکی از امکان های افق دوران انقلاب است/ کثرتی از صداها در افق دوران انقلاب ظهور کرد/ بدون شک امام خمینی سمبل دوران انقلاب است
11 هواپیمای عملیاتی شده ارتش را ببینید +ویدئو
دستاوردهای نیروی دریایی راهبردی ارتش حیرت انگیز است
فرمانده نیروی هوافضای سپاه: ارتش آمریکا یارای مقاومت در برابر قدرت دفاعی ایران را ندارد/ مدیران کشور باید برای فعالیت اثربخش در شرایط تحریمی توجیه باشند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 بهمن 1402 ساعت 15:252024-02-16سياسي

امام خمینی(ره) چگونه از انحلال ارتش جلوگیری کرد؟


ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شرایط تازه ای را تجربه می کرد که باید همسو با ارزش های جامعه اسلامی و در کنار مردم به پاسداری از مرزها و امنیت کشور اهتمام می ورزید.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شرایط تازه ای را تجربه می کرد که باید همسو با ارزش های جامعه اسلامی و در کنار مردم به پاسداری از مرزها و امنیت کشور اهتمام می ورزید.

در این میان، بدنه اصلی ارتش هنوز نیاز به تغییر و تحولاتی داشت که خدمات این نیروی توانمند در چارچوب اهداف نظام نوپا جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد و منشاء برکاتی برای جمهوری اسلامی ایران باشد.

با این حال، برخی ها در آن زمان به بقای ارتش با آن پیشینه ای که داشت خوشبین نبودند و اما افراد تاثیرگذاری هم بودند که بر استمرار حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران در هویت و ماموریت تازه در راه خدمت به میهن اسلامی اصرار می ورزیدند.

در آن شرایط پیچیده، بقا یا انحلال ارتش یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در چند ماه نخست پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود.

برخی از گروه های سیاسی با برگزاری تظاهرات های مختلف به دنبال انحلال ارتش بودند؛ اما امام خمینی، مردم و بعضی از سازمان های سیاسی بر پاکسازی و بقای ارتش تاکید داشتند.


برچسب ها: جمهوری اسلامی ایران - ارتش جمهوری اسلامی ایران - جمهوری اسلامی - اسلامی - ارتش جمهوری اسلامی - پیروزی انقلاب اسلامی - جمهوری
آخرین اخبار سرویس:

امام خمینی(ره) چگونه از انحلال ارتش جلوگیری کرد؟

امام خمینی(ره) چگونه از انحلال ارتش جلوگیری کرد؟