مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 بهمن 1402 ساعت 16:152024-01-31سياسي

انتشار اوراق؛ راه حل جدید دولت برای جبران هزینه های اضافه شده به بودجه


باتوجه به اینکه در روزهای اخیر بحث وارد شدن بار مالی اضافه به بودجه با مصوبات جدید مجلس، مورد انتقاد دولت بوده، حالا وزیر اقتصاد گفته که دولت به دنبال انتشار اوراق برای جبران هزینه های اضافه شده در بودجه است.

- باتوجه به اینکه در روزهای اخیر بحث وارد شدن بار مالی اضافه به بودجه با مصوبات جدید مجلس، مورد انتقاد دولت بوده، حالا وزیر اقتصاد گفته که دولت به دنبال انتشار اوراق برای جبران هزینه های اضافه شده در بودجه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در جریان بررسی بودجه سال آینده در مجلس شورای اسلامی مشخص شد اختلاف نظرهایی بین دولت و مجلس وجود دارد.

پی تر منظور ،رییس سازمان برنامه و بودجه، ضمن بیان اینکه ایجاد هرگونه بار مالی که دولت توان تامین آن را نداشته باشد، مغایر اصل 75 قانون اساسی است، از مجلس درخواست کرده بود که نحوه تامین 441 هزار میلیارد تومان بار مالی احکام الحاقی جدید در تبصره های مختلف قانون بودجه را مشخص کند.

گفتنی است در مجموع مجموع تغییراتی که مجلس ایجاد کرده، 441 همت بار مالی است که یا هزینه ها افزایش پیدا کرده یا منابع کاهش یافته است.

از این 441 همت، 220 همت در سقف بودجه است و 190 همت فرابودجه است.

به عبارت دقیق تر در حال حاضر مجموع تغییرات اعمال شده در تبصره 15 لایحه بودجه 1403 شامل 3000 امتیاز فوق العاده خاص، افزایش حداقل حقوق به 10


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار اوراق؛ راه حل جدید دولت برای جبران هزینه های اضافه شده به بودجه

انتشار اوراق؛ راه حل جدید دولت برای جبران هزینه های اضافه شده به بودجه