مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 بهمن 1402 ساعت 00:252024-01-29سياسي

نماهای خطرناک


پس از حریق رخ داده از بیمارستان گاندی، بار دیگر موضوع استفاده از کامپوزیت در نمای ساختمان ها مورد بحث قرار گرفته است، اما دلایل ناایمن و حتی خطرناک بودن کامپوزیت چیست و چرا نباید از آن در معماری استفاده شود، - موضوعی که یک مدرس دانشگاه و مشاور معماری به آن پاسخ داده است.

ایمان شیخ انصاری، معمار و مدرس دانشگاه در گفت وگو با ایسنا درباره خطرات استفاده از کامپوزیت در نمای ساختمان ها و همچنین طراحی داخلی گفت: کامپوزیت برای پوشاندن ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد؛ پوشاندن نماهای بیرونی ساختمان، علت های متفاوتی دارد که بخشی از آن برای محافظت از ساختارهای سازه ای ساختمانی است و بخشی از آن طبیعتا برای زیبایی آن است.

کامپوزیت چیست؟ وی درباره ساختار کامپوزیت گفت: گزینه های قبلی پوشانندگی، آجر و سنگ بود اما راه حل ساده تر، استفاده از موادی بود که شکل و حالت به می گیرند؛ مانند آلومینیوم.

بعدتر به این نتیجه رسیدند که این ماده به تنهایی پوشانندگی ندارد بنابراین هسته داخلی آن را از مواد پلیمیری ساختند که هم پوشانندگی ایجاد کند و هم استحکام را بالا ببرد؛ در نتیجه به این صفحات ساخته شده آلومینیومی نازک، کامپوزیت می گویند.

شیخ انصاری ادامه داد: کامپوزیت بیشتر در ساختمان های بلندمرتبه، تجاری و دارای کاربری غیرمسکونی مورد استفا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماهای خطرناک

نماهای خطرناک