موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - نقل و انتقالات - قاضي زاده هاشمي - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - سازمان برنامه و بودجه - انتخابات رياست جمهوري - انتخابات رياست - مقالات نانو - راديو صبا - اداره كل بهزيستي استان فارس - وزارت صنعت، معدن و تجارت - سيدرمضان - فيلم جادوگر شهر اُز - سازمان اورژانس تهران - ورزشگاه كشوري - ماشين آلات سنگين راهداري - پلازاي ميدان هفتم تير - شهرستان ماكو - خوشانه - تهذيب

مطالب مرتبط:
تشخیص آلزایمر با آزمایش خون ممکن شد
شناسایی 90 هزار مبتلا به دیابت و فشار خون بالا در کرمانشاه/ 300 هزار نفر درخطرند
شناسایی 55 هزار بیمار جدید مبتلا به دیابت و فشار خون در خراسان رضوی
شناسایی 47 هزار بیمار جدید مبتلا به فشار خون و دیابت در رفسنجان و انار
امام جمعه و استاندار کرمانشاه : شهادت شهید امید زاده افتخار خطه خون رنگ استان کرمانشاه است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 بهمن 1402 ساعت 15:552024-01-23پزشكي

شناسایی آلزایمر با آزمایش خون


براساس یک مطالعه جدید، اندازه گیری سطح یک پروتیین می تواند به اندازه نمونه برداری از اعصاب کمر در تشخیص بیماری آلزایمر مفید باشد.

- جی پلاس ، تحقیقات نشان می دهد که آزمایش خون برای تشخیص بیماری آلزایمر می تواند به اندازه نمونه برداری کمری دردناک و تهاجمی دقیق باشد و تشخیص این بیماری را متحول کند.

به نقل از گاردین، به گفته کارشناسان، اندازه گیری سطح پروتیینی به نام p-tau217 در خون می تواند به اندازه نمونه برداری از کمر در تشخیص علائم آلزایمر خوب عمل کند و بهتر از طیف وسیعی از آزمایش های در دست توسعه باشد.

این پروتیین نشانگر تغییرات بیولوژیکی است که در مغز با بیماری آلزایمر اتفاق می افتد.

در مطالعه ای بر روی 786 نفر، محققان توانستند از آزمایش p-tau217 برای شناسایی بیمارانی که احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر در آنها متوسط یا بعید است، استفاده کنند.

دکتر ریچارد اوکلی(Richard Oakley)، مدیر تحقیقات و نوآوری در انجمن آلزایمر، می گوید: این مطالعه گامی بسیار خوشایند در جهت درست است، زیرا نشان می دهد که آزمایش های خون می تواند به همان اندازه ای دقیق باشد که آزمایش های تهاجمی تر و پرهزینه تر برای پیش بینی وجود ویژگی های بیماری آلزایمر در مغز افراد دقیق است.


برچسب ها: بیماری آلزایمر - آلزایمر - نمونه برداری - بیماری - آزمایش - پروتیین - اندازه گیری
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی آلزایمر با آزمایش خون

شناسایی آلزایمر با آزمایش خون