مطالب مرتبط:
اَلفِ این مدرسه کلاه ندارد
عملیات ساخت مدرسه 9 کلاسه در حاشیه شهر خاش آغاز شد
بهره برداری از مدرسه 6 کلاسه مهرگان در بندرلنگه
افتتاح مدرسه 3 کلاسه روستای دشت آباد در «دره شهر»
در راستای اجرای طرح سه شنبه های امید/ افتتاح یک مدرسه و مرکز بهداشت در مشهد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 بهمن 1402 ساعت 09:062024-02-07اجتماعي

اَلفِ این مدرسه کلاه ندارد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، عاطفه اسماعیلی منش-چند دقیقه ای از شروع کلاس درس می گذرد، دستگیره ی دَر را آرام به سمت پایین می کشم دَر روی لولا می چرخد و تا نیمه باز می شود، داخل کلاس سرک می کشم، تمام نگاه ها به درِ نیمه باز گره می خورد، دانش آموزان پشت نیمکت ها نشسته بودند و خانم معلم سرپا با طمأنینه داشت درس را روی وایت بُرد توضیح می داد.

 کلاس درس تنگ و خفه است و یک پنجره کوچک چندسانتی متری تنها راه ارتباط آن با دنیای بیرون بود، این همان نمازخانه کوچک مدرسه است که کمبود فضای آموزشی در مدرسه دخترانه سلسه آن را تبدیل به کلاس درس می کند.

 مدرسه دخترانه ابتدایی سلسله و شهید مزرعه تنها ساختمان آموزشی متعلق به دختران در کوی زویه اهواز است که تقریباً تمام دختران دیروز و امروز پشت نیمکت های آن نشسته اند، یک ساختمان بلند آجری با دو تایم صبح به نام مدرسه سلسله و تایم بعد از ظهر به نام مدرسه شهید مزرعه! آن هم در منطقه ای که بالغ بر 14 هزار نفر جمعیت دارد.

زنگ آخر زمان زیادی از زنگ کلاس آخری نمی گذرد، سالن مدرسه خلوت و به ترتیب صدای برپا و برجا نشستن دانش آموزان از کلاس ها به گوش می رسد و این یعنی معلم ها هم سرکلاس حاضر شده اند، ظاهر مدرسه تمیز و مرتب بود اما به همان اندازه خلوت و دلگیر و حیات کوچکی دارد.


برچسب ها: مدرسه - مدرسه دخترانه - دختران - کلاس درس - به گزارش خبرگزاری فارس - کلاس - دخترانه
آخرین اخبار سرویس:

اَلفِ این مدرسه کلاه ندارد

اَلفِ این مدرسه کلاه ندارد