مطالب مرتبط:
ماجرای قتل برادر یک متهم به کلاهبرداری؛ قاتل در دادگاه ابراز پشیمانی کرد
اولین کلاهبرداری با استفاده از فناوری جعل عمیق
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 بهمن 1402 ساعت 16:402024-02-05حوادث

کلاهبرداری با رسیدساز جعلی!


رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران از پرونده های کلاهبرداری به روش رسیدساز جعلی پرده برداشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تهران، سرهنگ فضل الله سواری پور رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران اظهار کرد: در بررسی تحلیلی از پرونده های وقوع جرم با موضوع رسیدساز جعلی مشخص شد با توجه به فعالیت برخی کلاهبرداران در سایت های خرید و فروش کالا در فضای مجازی خصوصا در قسمت تبلیغات و آگهی خرید و فروش، افراد با تطمیع سوژه ها و ارائه قیمت بالاتر از عرف جامعه و همچنین با نمایش تصاویر غیرواقعی کالا و با استفاده از فنون روان شناختی افراد ساده لوح را انتخاب می کنند.

وی ادامه داد: سپس آن ها برای جلوگیری از شناسایی شدن با پوشش های متفاوت و استفاده از موتورسیکلت بدون پلاک در قرار ملاقات حاضر شده و بعد از خرید کالا با ساخت یک نرم افزار و ارسال پیامک واریزی و نشان دادن به شاکی، کالا را خریداری و متواری می شوند.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران توصیه کرد: متصدیان فروش نسبت به فعال کردن قابلیت اطلاع رسانی پیامکی حساب های متصل به pos فروشگاهی اقدام کرده و قبل از دریافت پیامک انتقال یا واریز حساب از دادن کالا خودداری و موجودی حساب بانکی در پیامک را بررسی و مطابقت کنند.


برچسب ها: فرماندهی انتظامی - غرب استان تهران - استان تهران - به گزارش خبرگزاری فارس - کلاهبرداری - خرید و فروش - پلیس آگاهی
آخرین اخبار سرویس:

کلاهبرداری با رسیدساز جعلی!

کلاهبرداری با رسیدساز جعلی!