مطالب مرتبط:
گام بعدی ایران و اسراییل چیست؟
ماجرای زنده به گورکردن سگ ها در رودسر چیست؟
ماجرای زنده به گورکردن سگ ها در رودسر چیست؟
ببینید | بیماری مگس پرا چیست آیا خطرناک است ؟
حقوق بازنشستگان 60 درصد زیاد می شود؟ + ماجرا چیست؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 بهمن 1402 ساعت 11:302024-01-28پزشكي

دلیل ایجاد خلط های پشت حلق چیست؟


برخی مشکلات سینوزیتی را با آلرژی اشتباه گرفته و سعی بر آن دارند تا با خوددرمانی این قبیل مشکلات را رفع نمایند در حالی که باید توجه داشت که تشخیص حتماً باید توسط پزشک انجام و روند درمانی تخصصی در دستور کار قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سید جواد محمدی متخصص گوش، حلق و بینی در رادیو جوان با اشاره به شایع ترین بیماری های فصلی تنفسی بیان کرد: بی شک از شایع ترین و رایج ترین بیماری ها در فصول مختلف؛ آلرژی است که بیش از 30 درصد افراد را درگیر می کند.

ما اصولا آلرژی ها را به 3 دسته عمده تقسیم می کنیم؛ نخست آلرژی فصلی که در فصول خاصی همچون بهار و پاییز بیشتر شیوع پیدا می کند چرا که گرد و خاک و همچنین گرده های گل و گیاه در این فصول بیشتر می شوند.

دومین مورد؛ آلرژی های دوره ای (شرایط خاص و موقت) است و در این مورد افراد به موی برخی حیوانات همچون گربه دچار عطسه، خارش و یا حتی آبریزیش بینی می شود و نهایتا نوع سوم آلرژی به صورت دائمی است که در این مورد؛ فرد در طول روز بیش از 3 ساعت و در طول سال بیش از 9 ماه دارای علائم آلرژیک باشد که طبیعتا درمان هر کدام از آلرژی ها کاملا متفاوت است.

وی ادامه داد: اگر افراد با تغییر فصل دچار علائمی همچون آبریزش بینی، عطسه و خارش می شوند بهتر است بدانند که با رعایت رژیم مناسب غذایی می توان شدت علا


برچسب ها: آلرژی - بیماری ها - بیماری های فصلی - فصول - مشکلات - درمانی - بیماری
آخرین اخبار سرویس:

دلیل ایجاد خلط های پشت حلق چیست؟

دلیل ایجاد خلط های پشت حلق چیست؟