مطالب مرتبط:
برف روبی معابر پایتخت در بارش های اخیر با تلاش 21 هزار نیروی انسانی/ ورود اتوبوس های برقی چینی تا 6ماه آینده در صورت انجام پرداخت اولیه
خرید 10 دستگاه اتوبوس برقی شهری در اراک نهایی شد
سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران: نگران زیرساخت تاکسی برقی نباشید
10 هزار ون برقی و 2500 اتوبوس برقی 12 متری در راه تهران
اتوبوس های برقی چینی تا 6 ماه آینده در صورت انجام پرداخت اولیه وارد تهران می شوند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 بهمن 1402 ساعت 19:402024-02-04اقتصادي

آیا زیرساخت اتوبوس های برقی در کشور فراهم است؟


آنطور که از اقدامات و گفته های سیاستگذاران مشخص است، برقی سازی خودرو در کشورمان با ورود اتوبوس های برقی به ناوگان حمل ونقل عمومی ، کلید خواهد خورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از دنیای اقتصاد، با این حال سوالی که مطرح می شود این است که ناوگان حمل ونقل عمومی کشور آیا پذیرای اتوبوس های برقی است؟ آیا زیرساخت برقی ها در کشور فراهم است؟ این دو پرسشی است که بازوی پژوهشی مجلس سعی کرده در گزارشی تحت عنوان تجربیات جهانی در برقی سازی ناوگان اتوبوسرانی شهری و توصیه های سیاستی برای ایران به آن پاسخ دهد.

بررسی ای که در نهایت نگارندگان این گزارش را به این نتیجه رسانده که عدم بررسی دقیق جوانب این طرح و اتخاذ رویکردی شتابزده بدون هدف گذاری میان مدت و عدم اجرای مرحله به مرحله برقی سازی ناوگان، می تواند موجب شکست این طرح شود.

 از ابتدای مطرح شدن موضوع واردات خودروهای برقی به کشور به طور دائم این موضوع از طرف تصمیم گیران و سیاستگذاران تکرار می شد که ناوگان حمل ونقل عمومی اولین مرحله از ورود برقی ها به کشور خواهد بود.

برخلاف واردات خودروهای نو و کارکرده، در مورد واردات تاکسی ها و اتوبوس های برقی خیلی زود سد ارزی پشت سر گذاشته شد، به طوری که 29 آبان ماه، رییس کل بانک مرکزی، در مورد ارز موردنیاز برای واردات خودروهای برقی گفت: توافقی با وزیر صمت،


برچسب ها: برقی - حمل ونقل عمومی - اتوبوس - ناوگان - کشور - ناوگان اتوبوسرانی - گزارش
آخرین اخبار سرویس:

آیا زیرساخت اتوبوس های برقی در کشور فراهم است؟

آیا زیرساخت اتوبوس های برقی در کشور فراهم است؟