مطالب مرتبط:
«آمار مرگ در اثر تصادفات جاده ای» به بیشترین میزان از سال 93 رسید/ در سال 1401، نزدیک به 19 هزار نفر در جاده ها جان خودشان را از دست دادند
وزیر کشور: امروز مردم ایران آمار خوبی در قدرت خرید دارند / هیچ ملتی به آزادی ملت ما نیست و هیچ کشوری استقلال امروز ما را ندارد
آخرین وضعیت آمار نیروهای اورژانس در کشور/ تعداد نیروهای زن افزایش می یابد
آمار جمعیت راهپیمایی 22 بهمن به روایت معاون وزیر کشور
وضعیت جاده ها / تردد روان در محورهای شمالی کشور
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 بهمن 1402 ساعت 10:352024-02-12اقتصادي

انتشار آمار مرگ جاده ای در کشور


برای اولین بار در کشور، یک آمار رسمی از «روند 10 ساله مرگ در جاده های ایران» منتشر شده است که اطلاعات «تلخ و البته حیاتی» به سیاستگذاران کشور در حوزه «سفر و تامین امنیت جانی مسافران» می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از دنیای اقتصاد، رکورد 8 ساله مرگ جاده‏‏ ای در اثر تصادفات زده شده و رشد تصادف منجر به فوت در جاده‏‏ های کشور نیز به بالاترین میزان از ابتدای دهه 90 رسیده است.

گزارشی که آخر هفته گذشته و با عنوان رکورد بیشترین مرگ جاده ای از سال93 به چاپ رسید از رشد معنادار آمار تصادفات منجر به فوت در جاده های ایران طی سال گذشته حکایت دارد.

گزارش به پژوهشی مستند مربوط می شود که در مرکز آمار ایران به شکل تحلیلی، داده های راهنمایی و رانندگی کشور و همچنین پزشکی قانونی را مورد بررسی قرار داده است و در عین حال، وضعیت تصادفات در ایران را با نرم جهانی مقایسه کرده است.

در این پژوهش، نقش چهار عامل کیفیت جاده ها ، کیفیت خودروها ، وضعیت رانندگی رانندگان و همچنین شرایط جوی در معادله تصادف و مرگ جاده ای مورد بررسی قرار گرفته است.

اما بررسی های دنیای اقتصاد نشان می دهد، این وضعیت تلخ در جاده های ایران که کام مسافران و گردشگران را مدام تلخ می کند، یک متهم مخفی به عنوان عامل پنجم هم دارد و آن، فقر تعطیلات مناسب و پایدار در طول سال است.


برچسب ها: جاده - تصادفات - کشور - ایران - تصادف - تصادفات منجر به فوت - راهنمایی و رانندگی
آخرین اخبار سرویس:

انتشار آمار مرگ جاده ای در کشور

انتشار آمار مرگ جاده ای در کشور