موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - قهرماني پرسپوليس - سازمان برنامه - كارشناس داوري - بازنشستگان تامين اجتماعي - انتخابات رياست جمهوري - سازمان برنامه و بودجه - رييس سازمان - انجمن علمي مهندسي مالي - پرچم لا اله الا الله - طرز تهيه ميني چيز كيك - امام جمعه اهل سنت زاهدان - اصولگرايان مجلس - معدن سرب - اطعام علوي - بهزاد محمدي - سرمربي صنعت نفت - ورزشگاه اولدترافورد - خط دو قطار شهري شيراز - ماهواره اينترنتي - ارتعاش

مطالب مرتبط:
سقوط آزاد ماهواره اروپایی از فضا به زمین!
سقوط آزاد ماهواره اروپایی از فضا به زمین!
پیش بینی قیمت طلای جهانی / ردپای تورم در سقوط آزاد طلای جهانی
پیش بینی قیمت طلای جهانی / ردپای تورم در سقوط آزاد طلای جهانی
سقوط آزاد قیمت گوشت/ وعده جدید دولت درباره گوشت
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 بهمن 1402 ساعت 12:052024-02-19بين الملل

سقوط آزاد ماهواره اروپایی از فضا به زمین!


مرکز بین المللی نجوم اعلام کرد یک ماهواره از کار افتاده اروپایی که از سال 2011 در فضا سرگردان بود، ظرف چند روز دیگر با زمین برخورد می کند.

- بر اساس گزارش سیتنا، به ماهواره ERS-2 که مأموریت خود را 13 سال پیش به پایان رسانده است، بازگشت قدرتمندی به جو زمین در چهارشنبه آینده، 21 فوریه خواهد داشت.

ماهواره سنجش از دور اروپایی ESA ERS-2 (European Remote Sensing 2) که در 21 آوریل 1995 پرتاب شد، قرار است در پایان این ماه وارد جو زمین شود و سفر سی ساله خود را به پایان برساند.

آژانس فضایی اروپا (ESA) از زمانی که مأموریت رصد زمین در ژوییه 2011 پایان یافت، سقوط این ماهواره را از نزدیک زیر نظر داشت.

ERS-2 یک ماهواره پیشگام بود که به مدت 16 سال اطلاعات ارزشمندی در مورد سطح زمین، اقیانوس ها و کلاهک های یخی قطبی جمع آوری کرد.

اما اکنون زمان خروج شرافتمندانه او از مدار فرا رسیده است.

هر چند این فرود ناهماهنگ انجام می شود، اما سازمان فضایی اروپا (ESA) مطمئن است که احتمال تلفات ناشی از ستلایت بسیار نزدیک به نامعتبر است.

بنا بر همین گزارش، تصمیم برای بازنشستگی ERS-2 با در نظر گرفتن ملاحظات ایمنی فضا گرفته شده است.

برای اطمینان از ورود کنترل شده به اتمسفر و به حداقل رساندن خطر برخورد با سایر ماهواره ها یا زباله های فضایی، ESA مجموعه ای از 66 مانور خارج از مدار را در جولای و آگوست 2011 ان


برچسب ها: ماهواره - زمین - اروپایی - اروپا - پایان - آژانس فضایی اروپا - مأموریت
آخرین اخبار سرویس:

سقوط آزاد ماهواره اروپایی از فضا به زمین!

سقوط آزاد ماهواره اروپایی از فضا به زمین!