مطالب مرتبط:
شفاف سازی وسینا درباره فروش اوراق
همراه اول شفاف سازی کرد
وبصادر شفاف سازی کرد
روزنامه های امروز یکشنبه به موضوعاتی از جمله انتخابات مجلس و حمایت از مردم غزه پرداخت
درخواست امانی از شهرداری برای شفاف سازی درباره خبر قطع درختان در پادگان 06
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 بهمن 1402 ساعت 11:452024-02-18سياسي

نظارت مردم بر مجلس با شفاف سازی میسر است


عضو هیئت علمی در خصوص لزوم شفافیت مجلس گفت: مردم در سراسر کشور باید بر نمایندگان خود نظارت داشته باشند و لازمه این نظارت شفافیت داخلی و خارجی رفتار نمایندگان مجلس است و این شفافیت با دسترس بودن آن ها در میان عموم مردم صورت می گیرد.

- ایسنا/قم عضو هیئت علمی در خصوص لزوم شفافیت مجلس گفت: مردم در سراسر کشور باید بر نمایندگان خود نظارت داشته باشند و لازمه این نظارت شفافیت داخلی و خارجی رفتار نمایندگان مجلس است و این شفافیت با دسترس بودن آن ها در میان عموم مردم صورت می گیرد.

قانون اساسی بالاترین سند حقوقی کشور که به قانون مادر هم معروف است در همه کشورها تعریف کننده اصول سیاسی، ساختار حاکمیتی و تعیین کننده حدود قدرت دستگاه های مختلف حکومتی است، وظایف آن ها را مشخص می کند و برای راهنمایی بیشتر به قوانین مدون دیگر ارجاع می دهد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زمانی که مردم در تابستان 1358 به خبرگان قانون اساسی رأی دادند، مجلس خبرگان شروع به تدوین قانون اساسی کرد و در نهایت پس از تصویب اصول قانون اساسی در آذر ماه 1358 این قانون به همه پرسی گذاشته شد که با اکثریت آرا ملت رأی آورد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: قوه مقننه به عنوان یکی از ارکان اصلی حکومت جمهوری اسلامی ایران است که در فصل ششم این قانون از اصل 62 به بعد به آن پرداخته شده


برچسب ها: شفافیت - نمایندگان - شفاف - نمایندگان مجلس - نظارت - مردم - عضو هیئت علمی
آخرین اخبار سرویس:

نظارت مردم بر مجلس با شفاف سازی میسر است

نظارت مردم بر مجلس با شفاف سازی میسر است