مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 بهمن 1402 ساعت 12:252024-01-24اقتصادي

تنها موزه خودروی یزد تعطیل شد


فعالیت تنها موزه تخصصی خودروهای تاریخی، کلاسیک و دست ساز یزد و البته گنجینه ی سنگها و شهاب سنگهای یزد که در مجاورت این موزه بود، متوقف شد.

- ایسنا/یزد فعالیت تنها موزه تخصصی خودروهای تاریخی، کلاسیک و دست ساز یزد و البته گنجینه ی سنگها و شهاب سنگهای یزد که در مجاورت این موزه بود، متوقف شد.

فعالیت موزه تخصصی خودروهای تاریخی، کلاسیک و دست ساز یزد که از سال 1396 در محل تاریخی و سابق کارخانه جنوب یزد آغاز به کار کرده بود و از موزه های پربازدید استان یزد در طول ایام سال بود، در آستانه عید نوروز با توقف اجاره ملک از سوی شهرداری یزد به این موزه، عملاً متوقف و تعطیل شد.

گفته می شود شهرداری یزد در نظر دارد به جای این موزه، یک باب موزه مفهومی نماز دایر کند که هزینه ایجاد آن شش میلیارد تومان برآورد شده است.

موزه خودروی یزد دارای بالغ بر 40 خودرو تاریخی و کلاسیک و شش دستگاه خودروی دست ساز است و تعدادی از خودروهای موجود در این موزه جزو تنها نمونه موجود در کشور هستند که از آن جمله می توان به تنها دوشوو سیتروئن نسل یک و سیتروئن مهاری تولید شرکت سیپاک(سایپای کنونی) که جنس بدنه آن فایبرگلاس است، اشاره کرد.

در این موزه همچنین سیتروئن AK350، بنز 350 مرحوم استاد شجریان و یک مورد دوج ماناکو نیز در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها موزه خودروی یزد تعطیل شد

تنها موزه خودروی یزد تعطیل شد