مطالب مرتبط:
ثبت پرندگان تالاب گندمان به 307 گونه رسید
رامسر میزبان رویداد ملی روز جهانی تالاب ها
رامسر میزبان رویداد ملی «روز جهانی تالاب ها»
حقابه ای در سه ماهه اول سال آبی برای تالاب ها دریافت نشده است/هامون 100 درصد خشک
رامسر میزبان رویداد ملی روز جهانی تالاب ها
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 بهمن 1402 ساعت 06:302024-02-03اقتصادي

حق آبه تالاب ها نباید سد شود


درحال حاضر شرایط طبیعی به گونه ای که تالاب ها دارند به سمت خشکی سوق می یابند و اگر ما هم با سدسازی و مهار آب مانع رسیدن آب به تالاب ها شویم طبیعی است تالاب ها با خشکی مواجه خواهند شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران،تالاب ها اکوسیستم های منحصر به فردی از نظر تنوع زیستی بوده که روند روبه رشد تخریب و تصرف ها مرگ تدریجی آن را دامن زده است.

همایون خوشروان پژوهشگر دریایی به مناسبت روز جهانی تالاب ها در ارتباط با نقش تالاب ها و هم راهکار های جلوگیری از بین رفتن تالاب ها، اظهار کرد: همانگونه که می دانیم تالاب ها برای ما بسیار مهم هستند؛ به دلیل اینکه تالاب ها مکان خاصی در محیط زیست هستند و می توانند به ما خدمات قابل توجهی ارائه دهند.

*نقش مهم تالاب ها در زندگی امروز وی افزود: تولید اکسیژن، تامین موادغذایی و ایجاد امنیت غذایی از طریق صید آبزیان در درون تالاب ها و ایجاد میکرواقلیم، پالایش آلودگی ها و جذب آن و بسیاری از خدمات دیگر از خدمات تالاب ها به شمار می رود.

این پژوهشگر دریایی با بیان اینکه نکته مهم اینکه باید تالاب را در قالب یک سیستم ببینیم، اضافه کرد: این سیستم متشکل از اجزایی است که با هم در ارتباط هستند، اجزای یک تالاب متشکل از رسوب، آب و در حقیقت جاندارانی است که در درون تالاب زندگی می کنند و هر یک از عوامل اگر تحت ت


برچسب ها: تالاب ها - تالاب - به گزارش خبرگزاری فارس - روز جهانی تالاب ها - روز جهانی تالاب - خبرگزاری فارس - امنیت غذایی
آخرین اخبار سرویس:

حق آبه تالاب ها نباید سد شود

حق آبه تالاب ها نباید سد شود