مطالب مرتبط:
نجات اولین کودک جهان از سرطان مغز
سرطان مغز اولین کودک جهان درمان شد
سالانه 429 هزار کودک ونوجوان در جهان به سرطان مبتلا می شوند
تولید اولین خودروی 100 درصد ایرانی در تراز جهان / ری‏را از اردیبهشت به بازار می آید
تولید اولین خودرو 100 درصد ایرانی در تراز جهان / ری ‏را از اردیبهشت به بازار می آید
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 بهمن 1402 ساعت 09:102024-02-15بين الملل

نجات اولین کودک جهان از سرطان مغز


ژاک گریل دکتر فرانسوی وقتی به یاد می آورد که باید به والدین لوکاس می گفت که پسر شش ساله شان به کام مرگ کشیده می شود، احساساتی می شود.

با این حال 7 سال بعد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا از اس ای، به گفته پژوهشگرانی که او را معالجه کرده اند، این پسر بلژیکی اولین کودک در جهان است که از گلیومای ساقه مغز که نوعی مرگبار از سرطان مغز است، درمان شده است.

دکتر ژاک گریل رییس برنامه تومور مغزی در مرکز سرطان گوستاو روسی(Gustave Roussy) در پاریس می گوید: لوکاس همه احتمالات را شکست داد تا زنده بماند.

این تومور که نام کامل آن گلیوم پونتین درونی منتشره (DIPG) است، هر ساله در حدود 300 کودک در ایالات متحده و تا 100 کودک در فرانسه تشخیص داده می شود.

اکنون جامعه پزشکی در آستانه روز جهانی سرطان کودکان پیشرفت ها را در این حوزه ستایش کرده است که به این معناست که 85 درصد از کودکان مبتلا اکنون بیش از پنج سال پس از تشخیص سرطان زنده می مانند.

اما چشم انداز بقایی کودکان مبتلا به تومور DIPG تاسفبار است، چرا که اغلب آنها بیش از یک سال پس از تشخیص زنده نمی مانند و یک مطالعه جدید نشان داده است که تنها 10 درصد از آنها 2 سال بعد از تشخیص زنده می مانند.

رادیودرمانی گاهی اوقات می تواند سرعت حرکت سریع تومور مهاجم را آهسته کند، اما هیچ دارویی برای مقابله با آن موثر نشان نداده است


برچسب ها: کودک - سرطان - سرطان مغز - روز جهانی سرطان - جهان - کودکان - سرطان کودکان
آخرین اخبار سرویس:

نجات اولین کودک جهان از سرطان مغز

نجات اولین کودک جهان از سرطان مغز