مطالب مرتبط:
اعزام 20هزار دانشجوی دانشگاه آزاداسلامی به راهیان نور / بودجه اردوهای جنوب از معاونت فرهنگی مجزا شد
نخستین سینمای بم پس از 20 سال انتظار افتتاح شد
نخستین برد فلسطین در تاریخ جام ملت ها؛ شیرهای کنعان در صف انتظار برای صعود
نخستین برد فلسطین در تاریخ جام ملت ها؛ شیرهای کنعان در صف انتظار برای صعود
عکس | برگزاری نخستین همایش «امیرالمؤمنین علی در ادب و فرهنگ کُردی»
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 بهمن 1402 ساعت 13:152024-01-24اقتصادي

نخستین واحد 20هزار راسی دامداری در کردستان ایجاد می شود


براساس انعقاد تفاهم نامه ای با بنیاد تعاون بسیج برای افزایش تولید در کردستان، اولین واحد 20 هزار راسی دامداری با سرمایه گذاری بنیاد ایجاد می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی کوشا پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان بخش کشاورزی استان کردستان که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کشاورزی مهم ترین بخش اقتصادی کردستان است و مهم ترین مزیت در کنار همه مزیت هایی که در استان داریم، ظرفیت های بخش کشاورزی است.

وی تصریح کرد: نقش استان کردستان در تامین امنیت غذایی کشور هر سال بیشتر از گذشته می شود و خوشحالیم در سال زارعی که پشت سر گذاشتیم رتبه نخست تولید گندم دیم را کسب کردیم و بیش از 10 درصد گندم کشور در کردستان تولید شد.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم از جهات مختلف در اخذ مجوز، تبدیل اراضی دیم به آبی ظرفیت کشاورزی را افزایش دهیم و شاهد ارزآوری بیشتر در این حوزه باشیم.

وی تصریح کرد: در سفر امسال رییس جمهور به کردستان 2 هزار و 700 هکتار از این اراضی شبکه پایاب سد گاران بهره برداری و در قالب تعاونی های تولید و آب بران تحویل کشاورزان شد.

زارعی کوشا افزود: جدای از اینکه در حوزه ترویج و تغییر الگوی کشت در استان اقدامات خوبی انجام شده است، کردستان در زمینه دام و طیور نیز یکی از استان های مولد کشور ا


برچسب ها: کردستان - کشاورزی - استان کردستان - بخش کشاورزی - به گزارش خبرگزاری فارس - انعقاد تفاهم نامه - مجتمع فرهنگی هنری
آخرین اخبار سرویس:

نخستین واحد 20هزار راسی دامداری در کردستان ایجاد می شود

نخستین واحد 20هزار راسی دامداری در کردستان ایجاد می شود