مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 بهمن 1402 ساعت 13:152024-01-21بين الملل

تنش در دریای سرخ؛ آمریکا بین چکش چین و سندان مصر و عربستان


آمریکا با تشدید تنش در دریای سرخ به دلیل «پیمان مقدس» با تل آویو، بر خلاف پکن دردسر جدیدی برای خود خرید.

از یک سو منافعش را در سیبل اهداف انصارالله قرار داد و از سوی دیگر در معرض فشارهای سعودی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در دانشکده ها و اندیشکده های نظامی مختلف در آمریکا به سربازان و افسران، لزوم اجتناب از رویارویی با کشوری که مردم آن مسلحند، آموزش داده می شود که یمن نیز یک نمونه آن است.

اما پنتاگون که درک کرده مقابله با مردم یمن در سرزمینشان امکان پذیر نیست، اکنون نیز با این توصیه مواجه است که می گوید از یمنی ها حتی در دریا نیز دوری کند، زیرا تشدید تنش ها در دریای سرخ و تقابل با نیروهای مسلح یمن، اقتصاد غرب را تحت تاثیر قرار داده و تنها ذینفع این رویارویی چین است.

روزنامه القدس العربی، امروز (یکشنبه، 21 ژانویه) با انتشار یادداشتی در این خصوص نوشت که از زمان آغاز حملات آمریکایی-انگلیسی علیه انصارالله یمن در 11 ژانویه، تعداد عملیات ها تا جمعه پیش به 5 عدد رسید، کارشناسان نظامی آمریکایی اذعان می کنند که در حال حاضر نمی توان انصارالله  را مجبور به توقف هدف قرار دادن کشتی ها کرد.

به این معنا که بمباران های یمن، هنوز این جنبش را که اکثر مناطق یمن را تحت کنترل دارد، منصرف نکرده و تقریباً باب المندب و دریای سرخ را به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنش در دریای سرخ؛ آمریکا بین چکش چین و سندان مصر و عربستان

تنش در دریای سرخ؛ آمریکا بین چکش چین و سندان مصر و عربستان