مطالب مرتبط:
انجام اسکن تمام بدن استخوان با تزریق داروی پرتوزا برای اولین بار در مرکز پزشکی هسته ای یاسوج
کاظم دانشی: داستان فیلم «بی بدن» ربطی به گمانه زنی های رسانه ای ندارد
بی بدن؛ فیلمی که فرایند رمزگشایی به خوبی در آن شکل نگرفته است
کارگردان فیلم «بی بدن»: فیلم قضاوت گر نیست و سعی می کند واقعیت را روایت کند
کارگردان فیلم «بی بدن»: ما مسئله مان موضوعی که (خبرنگاران) مطرح می کنند نیست
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 بهمن 1402 ساعت 08:402024-02-05پزشكي

بمب کلسیم بدن را بشناسید


رییس گروه تغذیه و دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مصرف کافی شیر و لبنیات (2 دو تا سه واحد روزانه) را برای تامین کلسیم بدن ضروری عنوان کرد.

- گروه سلامت خبرگزاری فارس:شیر یک ماده غذایی و خوراکی به شکل مایع و سفید رنگ است که از غدد پستانی پستانداران تولید می شود و منبع اصلی تغذیه پستانداران جوان (از جمله نوزادان) قبل از این که بتوانند غذای جامد را هضم کنند، به شمار می رود.

   اکنون کشورهای مختلف دنیا برنامه های تغذیه ای و قوانین بهداشتی خاصی برای تغذیه با شیر را در برنامه های جامع خود قرار داده اند.

مثلا طبق توصیه های سازمان های جهانی، هر کودک بالای 12 ماه باید دو وعده لبنیات در روز مصرف کند که از این میان شیر یکی از بهترین گزینه ها برای کودکان است.

سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک متولی بزرگ در سلامت انسان ها، تغذیه انحصاری نوزاد تا شش ماهگی با شیر مادر را توصیه کرده؛ البته این سازمان مصرف شیر تا دو سالگی را در کنار سایر غذاها هم توصیه کرده است.

از دیرباز شیر به محصولات مختلفی مانند خامه، کره، ماست، کفیر، بستنی و پنیر تبدیل شده بود و اکنون هم با فرایندهای صنعتی مدرن از این نوشیدنی سفید برای تولید پروتیین آب پنیر، لاکتوز، شیر تغلیظ شده، شیرخشک و بسیاری دیگر از مواد افزودنی غذایی و محصولات صنعتی استفاده می شود.


برچسب ها: تغذیه - پستانداران - علوم پزشکی شهید بهشتی - سازمان - سازمان بهداشت جهانی - دانشگاه علوم پزشکی - کشورهای مختلف
آخرین اخبار سرویس:

بمب کلسیم بدن را بشناسید

بمب کلسیم بدن را بشناسید