مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 بهمن 1402 ساعت 17:252024-02-03سياسي

دقیانوس سنددار می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از سنددار شدن عرصه تاریخی شهر قدیم جیرفت خبر داد و گفت: این امر در دستور کار حوزه حقوقی املاک اداره کل میراث قرار دارد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از جیرفت، مصطفی ده پهلوان امروز در بازدید از شهر قدیم جیرفت، این محوطه تاریخی را برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری ظرفیتی مناسب عنوان کرد و اظهار داشت: ابتدا باید برای محوطه وسیع شهر تاریخی جیرفت که در بین مردم محلی به دقیانوس هم شهرت دارد، شرایط اولیه حفاظت فراهم شود و تعیین حریم آن صورت گیرد.

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به آب و هوای مطلوب این منطقه در زمستان و منظر زیبای این محوطه تاریخی، گفت: شهر قدیم جیرفت می تواند به یک مقصد گردشگری خوب تبدیل شود.

وی اظهار امیدواری کرد، از محل موضوعات گردشگری و اعتباراتی که وزارتخانه در نظر می گیرد، کاوش ها در این محوطه تاریخی در پیش گرفته شود و رمز و رازهای محوطه و شهر را کشف کرد.

رییس پژوهشکده باستانشناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی نیز در بازدید از شهر قدیم جیرفت گفت: به یمن کاوش های پیشین، اطلاعاتی درباره این شهر کسب کردیم اما مسئله مهمی که داریم بحث انتشار این نتایج است که آنگونه که باید منعکس نشده است، پژوهشگران ما باید در انتشار کاوش های پیشین، متمرکز شوند.


برچسب ها: گردشگری - محوطه تاریخی - تاریخی - جیرفت - مقصد گردشگری - میراث فرهنگی - میراث فرهنگی و گردشگری
آخرین اخبار سرویس:

دقیانوس سنددار می شود

دقیانوس سنددار می شود