مطالب مرتبط:
دبیرکل ناتو: ترامپ جان سربازان آمریکایی و اروپایی را به خطر می اندازد
استولتنبرگ: اظهارات اخیر ترامپ جان آمریکایی ها و اروپایی ها را به خطر می اندازد
اظهارات اخیر ترامپ جان آمریکایی ها و اروپایی ها را به خطر می اندازد
استخدام سرپرست انبار در صنایع تولیدات کاغذی خراسان گلریز در خراسان رضوی
از 64 مورد مخاطره طبیعی در جهان، 44 مورد در ایران رخ داده است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 بهمن 1402 ساعت 09:352024-02-12اقتصادي

کمبود فسفر تولیدات کشاورزی را به مخاطره می اندازد


مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه بر اساس داده ها از طرح پایش خاک حدود 70 درصد از خاک های کشور دچار کمبود فسفر هستند، - ایسنا/گلستان مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه بر اساس داده ها از طرح پایش خاک حدود 70 درصد از خاک های کشور دچار کمبود فسفر هستند، گفت: این امر به شدت باروری خاک، تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی را با مخاطره روبرو می کند.

  سید صمد ضیایی امروز در گفت وگو با ایسنا ضمن اشاره به مصرف کودهای فسفاته در سطح مزارع استان گلستان، اظهار کرد: برداشت عناصر غذایی خاک در فرایند تولید محصولات کشاورزی از یک سو و کاهش مصرف کود فسفاته از سوی دیگر موجب تخلیه بنیه عناصر غذایی خاک شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس داده ها از طرح پایش خاک حدود 70 درصد از خاک های کشور دچار کمبود فسفر هستند، گفت: این امر به شدت باروری خاک، تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی را با مخاطره روبرو می کند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان با عنایت به نقش و تأثیر بی بدیل کودهای فسفاته در کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی و ارتقای سطح سلامت جامعه، بیان کرد: طی سال های گذشته کم مصرفی در کودهای فسفاته به یکی از دغدغه های مهم کارشناسان و مدیران بخش کشاورزی تبدیل شده بود.


برچسب ها: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی - تولید محصولات کشاورزی - خدمات حمایتی کشاورزی - کشاورزی - استان گلستان - محصولات کشاورزی - گلستان
آخرین اخبار سرویس:

کمبود فسفر تولیدات کشاورزی را به مخاطره می اندازد

کمبود فسفر تولیدات کشاورزی را به مخاطره می اندازد