مطالب مرتبط:
حضور حاج قاسم در خط مقدم جنگ با تکفیری های داعش+ فیلم
همسر شهید موسوی: حاج قاسم جواب نامه سیدرضی را از پنجره خلبان فرستاد پایین! / به سردار سلیمانی گفتم: من عرضه همسر شهید شدن ندارم
همسر شهید موسوی: حاج قاسم جواب نامه سیدرضی را از پنجره خلبان فرستاد پایین! / به سردار سلیمانی گفتم: من عرضه همسر شهید شدن ندارم
عیادت استاندار آذربایجان شرقی از خانواده شهید «حاج رضایی»
چالش جالب کادرفنی با رضاییان و حاج صفی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 بهمن 1402 ساعت 10:002024-02-03فرهنگي

حاج قاسم به توان بی نهایت


سینمای استراتژیک به ویژه فیلم هایی با موضوع جریان مقاومت و مقابله با گروه های تکفیری و تروریستی، از دشوارترین عرصه ها برای فیلمسازی است.

به جز انرژی و نیرویی که باید با حاشیه ها مقابله کند، - رعایت استانداردهای خود فیلم هم مقوله مهم دیگری است که فیلمساز باید توان آن را داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متاسفانه یکی از مهم ترین ضرباتی که این نوع سینما در این سال ها خورده، گل درشت بودن مضامین و مفاهیم مطروحه است؛ کمتر پیش آمده قصه در اولویت باشد و اگر هم داستانی بوده، غالبا زیر بار مفاهیم و موضوعات، مجالی برای بروز نداشته است.

قلب رقه به نویسندگی و کارگردانی خیرالله تقیانی پور اما به مسیر نمونه های موفق جهانی می رود و بیش و پیش از هرچیز به قصه بها می دهد و همین روایت قصه ای قهرمان محور، جذاب، پرکشش و ماجراجویانه به برگ برنده فیلم تبدیل می شود.

کیفیت و جذابیت فیلم باعث شده علاوه بر حضور در بخش نگاه نو (به خاطر تجربه اول فیلمسازی تقیانی پور در سینما) در بخش سودای سیمرغ هم حاضر و یکی از رقیبان جدی فیلم ها و فیلمسازان دیگر در بخش های مختلف باشد.

متن پیش رو گفتگوی جام جم با نویسنده و کارگردان فیلم قلب رقه است: سینمای ترور و فیلم هایی با محوریت و موضوع تروریسم در سال های پس از انقلاب و در دهه های مختلف، فرازونشیب های زیادی داشته است.


برچسب ها: فیلم - خیرالله تقیانی پور - گروه های تکفیری - فیلمساز - مقابله - مفاهیم - جریان مقاومت
آخرین اخبار سرویس:

حاج قاسم به توان بی نهایت

حاج قاسم به توان بی نهایت