مطالب مرتبط:
سفیر روسیه در تهران، مزایای پیوستن ایران به بریکس را تشریح کرد
سفیر روسیه: در حال مذاکره برای پل انرژی با ایران هستیم؛ سخن از لغو کامل روادید زود است
صادرات ایران به روسیه به 760 میلیون دلار رسید
عکس های جشن تولد روسیه برای شاه ایران
بازرگانان ایران در انتظار تسهیل صادرات به روسیه
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 بهمن 1402 ساعت 14:302024-02-13بين الملل

سفیر روسیه: ایران همیشه یک بازیگر مهم در فرا قفقاز بوده است


سفیر روسیه در ایران با اشاره به نقش ایران در منطقه قفقاز جنوبی، ادعاهای غرب درباره کمک نظامی تهران به مسکو در جنگ اوکراین را بی اساس خواند و تاکید کرد تحریم های آمریکا و غرب علیه ایران به این بهانه تاثیری بر رشد اقتصادی ایران نداشته است.

- سفیر روسیه در ایران با اشاره به نقش ایران در منطقه قفقاز جنوبی، ادعاهای غرب درباره کمک نظامی تهران به مسکو در جنگ اوکراین را بی اساس خواند و تاکید کرد تحریم های آمریکا و غرب علیه ایران به این بهانه تاثیری بر رشد اقتصادی ایران نداشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، الکسی دِدوف سفیر مسکو در تهران در گفت وگویی که روز سه شنبه منتشر شده است، درباره روابط ایران و روسیه اظهار داشت: روابط 2 کشور در طول یک سال گذشته رو به گسترش بوده است؛ گفت وگوها در بالاترین سطح به طور منظم ادامه یافت، تبادل هیات ها در همه جهات افزایش یافت و تماس ها نیز بسیار فعال باقی ماند.

شاید مهم ترین اتفاق سال گذشته، سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به مسکو در 7 دسامبر 2023 و مذاکرات او با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه بود.

او در ادامه با اشاره به سفر اخیر رییس دومای روسیه و معاون او به ایران تاکید کرد که همکاری های پارلمانی میان 2 کشور نیز به خوبی در حال گسترش است.


برچسب ها: ایران - سفیر روسیه در ایران - نقش ایران در منطقه - رشد اقتصادی ایران - تحریم های آمریکا - سفیر روسیه - اقتصادی ایران
آخرین اخبار سرویس:

سفیر روسیه: ایران همیشه یک بازیگر مهم در فرا قفقاز بوده است

سفیر روسیه: ایران همیشه یک بازیگر مهم در فرا قفقاز بوده است