مطالب مرتبط:
خبر تلخ و هولناک / سویه جدید کرونا به کشور وارد شد + جزییات
انتقاد به غیبت طولانی مدت مدیرعامل مترو؛ آیا کمیته سفر های خارجی از سفر 10 روزه مدیرعامل مترو تهران به چین خبر دارد یا خیر؟
خبر غیرمنتظره برای فرهاد مجیدی در امارات
ثبت نام سهام عدالت ویژه روز پدر آغاز شد! | خبر فوری دولت به دارندگان سهام عدالت
خبر فوری به سربازان متاهل/ محل سکونت همسر محل خدمت می شود
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 بهمن 1402 ساعت 09:502024-01-22اقتصادي

از کرونا چه خبر؟


حدود چهار سال از شناسایی اولین موارد پاندمی قرن در کشورمان می گذرد و اکنون ماه هاست که کرونای سرکش به مدد اقدامات کنترلیِ انجام شده و همچنین ویژگی ذاتی خود ویروس، - رام شده و روزهای آرامی را می گذراند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چندین ماه است که فراز و فرودهایی را در بروز موارد این بیماری و تحت تاثیر جهش های ویروس و سویه های جدید آن، چه در دنیا و چه در ایران شاهدیم؛ سویه هایی که هرچند مسری تر شده اند اما از شدت بیماری زایی آنها کاسته شده و علایم نسبتا خفیفی را بروز می دهند.

در همین راستا هم تابستان امسال افزایشی از موارد این بیماری که اغلب به دلیل سویه های جدید آن بود را شاهد بودیم، اما اکنون به اذعان مسوولان وزارت بهداشت موارد بروز این بیماری پایین است و کمتر از دو درصد سرماخوردگی ها را تشکیل می دهد.

در همین راستا دکتر شهنام عرشی – رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت به ایسنا می گوید: در حال حاضر موارد بروز این بیماری تقریبا در اغلب نقاط جهان پایین است؛ چراکه با سویه های مختلف در گردش، در تابستان همه گیری را در اکثر نقاط جهان داشتیم و همین موضوع یک ایمنی نسبی را نسبت به بیماری ایجاد کرد.

علایم خفیف سویه های جدید کرونا وی نیز تاکید می کند که سویه های در گردش فعلی کووید19، علایم خفیف تری ایجاد می کنند و بنابراین افراد با علای


برچسب ها: بیماری - وزارت بهداشت - بیماری های واگیر - بهداشت - سویه - ویروس - سرماخوردگی
آخرین اخبار سرویس:

از کرونا چه خبر؟

از کرونا چه خبر؟