مطالب مرتبط:
ریسک ابتلا به سرطان با مصرف نمک دریا / تقلب در نمک های رنگی
مصرف نمک دریایی و امکان ابتلا به سرطان!
ریسک ابتلا به سرطان با مصرف نمک دریا / تقلب در نمک های رنگی
مصرف بیش از اندازه نمک و هزار و یک بیماری
آشنایی با بیماری های مرتبط با مصرف غذاهای سرشار از سدیم
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 بهمن 1402 ساعت 10:002024-01-23پزشكي

مصرف زیاد نمک زمینه ساز ابتلا به 3 بیماری خاموش


مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، مصرف زیاد نمک را زمینه ساز سرطان معده، فشارخون و پوکی استخوان عنوان و بر رعایت تعادل در مصرف نمک روزانه (3 تا 5 گرم در روز)، - مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، مصرف زیاد نمک را زمینه ساز سرطان معده، فشارخون و پوکی استخوان عنوان و بر رعایت تعادل در مصرف نمک روزانه (3 تا 5 گرم در روز)، تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر احمد اسماعیل زاده درخصوص مصرف نمک دریا و نمک های تصفیه نشده ای که امروزه در بازار رواج زیادی پیدا کرده است، گفت: نمک دریا نمکی تصفیه نشده است که دارای انواع ناخالصی ها از جمله فلزات سنگین مانند جیوه، آرسنیک و کادمیوم است که خطر سرطان زایی آنها به اثبات رسیده است.

وی با بیان اینکه نمک دریا علاوه بر داشتن ناخالصی ها، دارای میزان کم یُد و یا حتی فاقد یُد است که نیاز روزانه به یُد را تامین نمی کند، خاطرنشان کرد: اینکه گفته می شود نمک دریا می تواند املاح دیگر مانند منیزیم و کلسیم را تامین کند، درست نیست؛ زیرا بدن برای تامین املاح موردنیاز به منابع غنی تر نیاز دارد و این املاح را می توان از سایر منابع غذایی دریافت کرد.

اسماعیل زاده افزود: محتوایی که به طور گسترده در زمینه نمک دریا در فضای مجازی و یا توسط برخی از افراد به نام طب سنتی، تبلیغ می شود، برخلاف سیاست های وزا


برچسب ها: مصرف - پوکی استخوان - مصرف نمک - نمک دریا - روزانه - سرطان - استخوان
آخرین اخبار سرویس:

مصرف زیاد نمک زمینه ساز ابتلا به 3 بیماری خاموش

مصرف زیاد نمک زمینه ساز ابتلا به 3 بیماری خاموش