مطالب مرتبط:
کمیسیون اروپا برای سومین بار متوالی پیش بینی اقتصادی برای منطقه یورو را کاهش داد
کاهش 40 درصدی تقاضا برای شیرینی در سال 1402! - رییس اتحادیه قنادی: به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و کوچک شدن سفره آنها شیرینی از سبد خرید مردم زودتر از اقلام ضروری حذف شد
تلاش بورل برای فراخوان اتحادیه اروپا علیه حمله اسراییل به رفح
اتحادیه اروپا تمایلی به تمدید انتقال گاز روسیه از طریق اوکراین ندارد
بورل: اتحادیه اروپا نگران وضعیت غزه است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 بهمن 1402 ساعت 09:352024-02-17اقتصادي

کمیسیون اتحادیه اروپا پیش بینی رشد منطقه یورو را کاهش داد


کمیسیون اروپا در پیش بینی جدید خود از وضعیت اقتصادی منطقه یورو، هم زمان با اعلام رشد کمتر از حد انتظار اقتصادی، از احتمال کاهش تورم در سال 2024 هم خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی؛ کمیسیون اروپا اعلام کرد: اقتصاد منطقه یورو در سال جاری کمتر از حد انتظار رشد خواهد کرد، زیرا رشد قیمت ها قدرت خرید را کاهش داده و نرخ های بهره بالای بانک مرکزی اروپا باعث محدودیت اعتبار دهی شده است، اما تورم هم در سال 2024 نیز کمتر از حد انتظار خواهد بود.

نهاد اجرایی اتحادیه اروپا پیش بینی کرد: تولید ناخالص داخلی در 20 کشوری که واحد پول یورو را به اشتراک می گذارند، در سال 2024 به جای 1٫2 درصدی که در نوامبر گذشته پیش بینی می شد، تنها 0٫8 درصد افزایش می یابد، اما همچنان از 0٫5 درصد افزایش سال 2023 بیشتر خواهد بود.

طبق اعلام این نهاد، در سال 2025 رشد اقتصادی باید به 1٫5 درصد افزایش یابد و به این ترتیب اندکی پیش بینی 1٫6 درصدی پیشین خود را کاهش داد.

پائولو جنتیلونی، رییس کمیسیون اقتصادی اتحادیه اروپا، گفت: اقتصاد اتحادیه اروپا در طول سال 2023 به سختی رشد کرد و چشم انداز سه ماهه اول سال 2024 همچنان کدر است.

به گفته او فشارهای قیمتی سریع تر ازآنچه قبلاً انتظار می رفت تعدیل شده است و قیمت های انرژی اکنون به میزان قابل توجهی پایین تر است.


برچسب ها: پیش بینی - اقتصاد - منطقه یورو - اقتصادی - اروپا - اتحادیه اروپا - کمیسیون اروپا
آخرین اخبار سرویس:

کمیسیون اتحادیه اروپا پیش بینی رشد منطقه یورو را کاهش داد

کمیسیون اتحادیه اروپا پیش بینی رشد منطقه یورو را کاهش داد