مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 بهمن 1402 ساعت 13:352024-01-23فرهنگي

نقشه اصلی کاخ مروارید برای اولین بار رونمایی شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز با رونمایی از نقشه اصل معماری و طراحی کاخ مروارید برای اولین بار، گفت: از این نقشه تنها دو نسخه در دنیا موجود است که یکی در اختیار بنیاد رایت و یکی دیگر هم در اختیار اداره کل میراث فرهنگی البرز است.

- رحیم خاکی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در ادامه تلاش برای بهره برداری مناسب از مجموعه کاخ مروارید، برای اولین بار از نقشه اصل معماری و طراحی این کاخ رونمایی شده، اظهار کرد: کاخ مروارید یکی از مهمترین آثار معماری استان البرز است و برای احیا و بازسازی کامل آن، دسترسی به این نقشه ها ضروری بود.

به گفته وی این نقشه طی سال های گذشته در مخزن اداره کل میراث فرهنگی نگهداری می شده و اقدامات لازم توسط کارشناسان مرمت اشیا فرهنگی و تاریخی برای جلوگیری از آسیب به صفحات انجام می شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه این نقشه ها به نوعی شناسنامه کاخ مروارید هستند، تصریح کرد: بدون آنها انجام عملیات مرمت و بازسازی این مجموعه کاری سخت و تقریباً نشدنی بود.

خاکی با تاکید بر اینکه نقشه رونمایی شده حدود 550 صفحه دارد، گفت: به جز اهمیت این نقشه در بحث احیای مجدد کاخ مروارید، این نقشه به تنهایی ارزش تاریخی و میراثی داشته و قابلیت ثبت ملی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقشه اصلی کاخ مروارید برای اولین بار رونمایی شد

نقشه اصلی کاخ مروارید برای اولین بار رونمایی شد