مطالب مرتبط:
انقلاب بزرگ در صنعت رادیوداروها با تولید «هگزا فلوراید تلوریم»
رهبر انقلاب توجه ویژه ای به فعالان اقتصادی و رونق تولید دارند
استاندار: تکمیل زنجیره صنعت نفت باعث تحول اشتغال و تولید در خوزستان می شود
افزایش 400 درصدی تولید محصولات کشاورزی بعد از انقلاب/ ترویج و نفوذ دانش از دلایل اصلی افزایش تولید
استخدام مدیر تولید در سالیار صنعت پارس در خراسان رضوی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 بهمن 1402 ساعت 19:012024-02-06سياسي

انقلاب بزرگ در صنعت رادیوداروها با تولید «هگزا فلوراید تلوریم»


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، همزمان با سفر معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به اصفهان، پروژه واحد نیمه صنعتی تولید هگزا فلوراید تلوریم در سایت هسته ای اصفهان راه اندازی شد.

این واحد نیمه صنعتی با توجه به نیاز داخلی کشور قادر است سالانه حدود 15 کیلوگرم هگزا فلوراید تلوریم تولید کند که با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و توانمندی متخصصان داخلی می توان ظرفیت تولید هگزا فلوراید تلوریم را در این واحد تا چندین برابر افزایش داد.

هنگام صحبت در مورد رادیودارو ها فقط بخش استفاده بیماران از این دارو ها در بیمارستان تصور می شود، در حالی که فرایند تولید رادیودارو ها بسیار پیچیده و سخت است.

با افزایش تولید هگزا فلوراید تلوریم در این واحد نیمه صنعتی علاوه بر تامین نیاز داخلی می توان نسبت به صادرات محصول تولید شده اقدام کرد  فرایند تولید رادیودارو ها ابتدا از معدن، سنگ و خاک آغاز می شود، به طوری که فلز مورد نیاز از خاک به دست می آید و درفرایند شیمیایی تبدیل به موادی می شود که ایزوتوپ های آن قابل جداسازی باشد، سپس جداسازی ایزوتوپ ها با طی کردن فرایند های پیچیده فیزیکی ادامه می یابد و ایزوتوپ ها پس از جداسازی وارد راکتور ها شده و در آنجا تبدیل به رادیودارو می شوند.


برچسب ها: فلوراید - تولید - رییس سازمان انرژی اتمی - به گزارش خبرگزاری فارس - دارو ها - سالگرد پیروزی انقلاب - پیروزی انقلاب اسلامی
آخرین اخبار سرویس:

انقلاب بزرگ در صنعت رادیوداروها با تولید «هگزا فلوراید تلوریم»

انقلاب بزرگ در صنعت رادیوداروها با تولید «هگزا فلوراید تلوریم»