نشست نقدی بر رویکردهای اقتصادی و مدیریتی اندازه گیری بهره وری آموزش عالی در دانشگاه تربیت مدرسنشست نقدی بر رویکردهای اقتصادی و مدیریتی اندازه گیری بهره وری آموزش عالی 10 بهمن با حضور اساتید و پژوهشگران این حوزه در پژوهشکده اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد. - نشست نقدی بر رویکردهای اقتصادی و مدیریتی اندازه گیری بهره وری آموزش عالی 10 بهمن با حضور اساتید و پژوهشگران این حوزه در پژوهشکده اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد. به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در ابتدای این نشست احمدرضا روشن با اشاره به بودجه 42 هزار میلیاردی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بودجه وزارت عتف شامل بودجه دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی در سال 1402 مبلغ 42 هزار میلیارد تومان بود که به نظر می رسد در تخصیص بودجه آموزش عالی باید بازنگری شود. وی در تشریح معیارهای تخصیص بودجه به دانشگاه ها اظهار داشت: هزینه سرانه دانشجو، هزینه سرانه خدمات آموزشی، هزینه سرانه پژوهش، برون دادهای آموزشی (دانش آموختگان) و برون دادهای پژوهشی (کتاب، مقاله، طرح تحقیقاتی)، معیارهای تخصیص بودجه به دانشگاه ها می باشند. عضو هیأت علمی مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی از بهره وری به عنوان یک معیار تخصیص بودجه نام برد و افزود: ساده ترین تعریف از بهره وری، می گوید، بهره وری نسبت خروجی به ورودی است. برچسب ها: دانشگاه تربیت مدرس - آموزش عالی - دانشگاه - اندازه گیری - آموزش - اقتصاد - تربیت مدرس |
آخرین اخبار سرویس: |