مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 بهمن 1402 ساعت 09:162024-02-19سياسي

چه گروه هایی می توانند به مثابه هسته سیاسی عمل کنند؟


پیش از این از سه دسته جمعیت یعنی «جمعیت 40 میلیونی توده ای»، «5 میلیونی میانی» و «جمعیت هسته ای» کوچکتری که می تواند آن دو دیگر را به «انسجام فکری» برساند و مایه توسعه سیاسی و ثبات اجتماعی شود، - این نوشتار ادبیات عمومی ندارد و مخاطب آن نخبگان و متفکران سیاسی فعال در حوزه سیاسی و رسانه ای ایران است.

همانان که سخن پرفروغ دارند و گردش دور آسمان سیاست به مُراد سخن آنان است.

پیش از این از سه دسته جمعیت یعنی جمعیت 40 میلیونی توده ای ، 5 میلیونی میانی و جمعیت هسته ای کوچکتری که می تواند آن دو دیگر را به انسجام فکری برساند و مایه توسعه سیاسی و ثبات اجتماعی شود، سخن گفته ایم.

در شرایط امتناع سیاست رسمی، اگر راه رشد سیاسی غیردولتی در پیش گرفته شود، پرسش این است که چه گروه هایی می توانند به مثابه هسته سیاسی عمل کنند؟ و تحت چه شرایطی و با چه گونه فعالیت هایی می تواند جمعیت 5 میلیون نفری میانی سیاسی را در ایران به انسجام فکری و ثبات سیاسی درآورند تا از مرگ سیاسی جلوگیری کنند یا تلفات جاده باریک سیاست رسمی را به حداقل برساند و کشور را به آرامشی پایدار برسانند.

جمعیت هسته ای یعنی جریان هایی که می توانند وظیفه بازیابی و بازسازی فکری را بعهده گیرند کم و بیش روشن اند: بازمانده های معتدل جناح های سیاسی اعم از اصلاح طلب و اصولگرا، فعالان محیط ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه گروه هایی می توانند به مثابه هسته سیاسی عمل کنند؟

چه گروه هایی می توانند به مثابه هسته سیاسی عمل کنند؟