مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 بهمن 1402 ساعت 11:552024-02-03سياسي

تامین آب شرب 30 روستای مرودشت و زرقان


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس گفت: در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی 40 هزار نفر از آب شرب با انتقال آب از خط اول سد درودزن بهره مند شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، سیاوش بدری برخی از اقدامات این شرکت برای تامین آب شرب شرق شهرستان مرودشت و بخش اکراد شهرستان زرقان از خط اول سد درودزن  را تشریح کرد و گفت: با اجرای این خط انتقال، آب آشامیدنی جمعیتی حدود 40 هزار نفر دراین مناطق تامین شده است.

 بدری با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه اضافه کرد: طرح آبرسانی به این مناطق با تامین و اجرای 5000 متر لوله با قطر 800 میلیمتر اجرا شده است.

  مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس از احداث 6 عدد حوضچه و نصب شیرآلات و اتصالات مربوطه در این طرح خبر داد و افزود: همه این موارد در شرایطی سخت گذر با اقلیم خاص جغرافیایی و عبور از موانع طبیعی با همت و تلاش کارگران، مهندسان و متخصصان عرصه آب و خاک استان انجام شده است.

  بدری همچنین هزینه خرید لوله، شیرآلات، اتصالات و اجرای کلی طرح را در مجموع 600 میلیارد ریال اعتبار اعلام کرد.

بدری بر لزوم استفاده بهینه از منابع آبی توسط شهروندان و ساکنان روستاها تاکید کرد و افزود: فارس در اقلیم خشک و نیمه خشک قرار دارد و لازم است بیش از پیش، برنامه های فرهنگ سازی و مدیریت مصرف آب در این استان اجرایی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین آب شرب 30 روستای مرودشت و زرقان

تامین آب شرب 30 روستای مرودشت و زرقان