مطالب مرتبط:
کشته شدن 3 آمریکایی و مجروح شدن 143 نفر در حملات نیروهای مقاومت/ نامه ایران به شورای امنیت درباره اتهامات آمریکا/ درخواست عراق برای ازسرگیری مذاکرات برای خروج نیروهای آمریکایی
کشته شدن 3 آمریکایی و مجروح شدن 143 تن در حملات نیروهای مقاومت/ نامه ایران به شورای امنیت درباره اتهامات آمریکا/ درخواست عراق برای ازسرگیری مذاکرات برای خروج نیروهای آمریکایی
ایران به نامه آمریکا به شورای امنیت پاسخ داد
موضع گیری تازه پنتاگون درباره احتمال جنگ بین ایران و آمریکا
ایران به نامه آمریکا به شورای امنیت پاسخ داد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 بهمن 1402 ساعت 18:452024-02-07بين الملل

CNN: حملات آمریکا بیهوده بود نفوذ ایران رو به گسترش است


شبکه آمریکایی CNN می گوید حملات آمریکا به گروه های متحد ایران در منطقه بی تاثیر و ناموفق بوده و آنها را در اقدامات تهاجمی شان متوقف نخواهد کرد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - کیهان نوشت: پیتر برگن تحلیلگر سی ان ان در این باره نوشت: گزارش های رسانه ای، ضمن تکرار خط خبری دولت بایدن می گویند که حملات تلافی جویانه به بیش از 85 هدف در عراق و سوریه برای آن است که یک پیام ارسال شود.

اما آن پیام دقیقاً چیست و احتمالا چگونه دریافت و برداشت می شود؟ دولت بایدن همچنین مکررا اعلام کرده که نمی خواهد با ایران وارد جنگ شود.

اما بخشی از بازدارندگی، به این نیست که بگویید چه کاری را نخواهید کرد، بلکه به این است که درباره آنچه ممکن است انجام دهید یا می توانید انجام دهید، یک ابهام راهبردی را حفظ کنید.

با توجه به سابقه حملات عمدتا ناموفق آمریکا علیه گروه های نیابتی ایران در خاورمیانه، این واکنش ایالات متحده و هر عملیات نظامی دیگری که در پی آن بیاید، احتمالاً اثربخش نخواهد بود و از حملات بیشتر آنها به اهداف آمریکایی و خطوط کشتیرانی در منطقه جلوگیری نخواهد کرد.

برای کاهش احتمال وقوع جنگ منطقه ای گسترده تر، آمریکا باید تمرکز خود را بر رفع علت اصلی این منازعات متمرکز کند: جنگ ادامه دار در باریکه غزه.


برچسب ها: آمریکا - حملات آمریکا - حملات - ایران - دولت بایدن - ناموفق - بایدن
آخرین اخبار سرویس:

CNN: حملات آمریکا بیهوده بود نفوذ ایران رو به گسترش است

CNN: حملات آمریکا بیهوده بود نفوذ ایران رو به گسترش است