مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 بهمن 1402 ساعت 12:452024-01-23سياسي

3 هزار و 800 کتابخانه در کشور فعال هستند


دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه سه هزار و 800 کتابخانه در کشور فعال هستند، گفت: به لحاظ تعداد کتابخانه در دنیا جزو 20 کشور و در آسیا جزو پنج کشور اول هستیم.

- ایسنا/لرستان دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه سه هزار و 800 کتابخانه در کشور فعال هستند، گفت: به لحاظ تعداد کتابخانه در دنیا جزو 20 کشور و در آسیا جزو پنج کشور اول هستیم.

مهدی رمضانی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار کرد: کتابخانه مرکزی خرم آباد در جوار مصلی شهر قرار دارد که یک رابطه پایدار بین مساجد و کتابخانه ها بوجود آورده و مسجد محوری در حوزه کتابخوانی را تحقق بخشیده است.

وی با بیان اینکه ایران دارای 3 هزار و 800 کتابخانه فعال است و از این حیث حائز رتبه نخست منطقه است، بیان کرد: پس از ایران کشور ترکیه با یک هزار و 600 کتابخانه در جایگاه دوم منطقه قرار دارد.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه خدمات جدید در نهاد کتابخانه های عمومی کشور ارائه شده است، تصریح کرد: ارائه خدمات و دسترسی عموم، مدنظر کتابخانه ها و دیگر نهادهاست که باید بر این اساس تلاش کنیم.

رمضانی با بیان اینکه علاوه بر ضرورت توجه به روستاها، جامعه عشایری نیز باید مورد توجه قرارگیرد، گفت: همچنین تقویت کتابخانه های مسجد و مدارس در اولویت است چراکه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 هزار و 800 کتابخانه در کشور فعال هستند

3 هزار و 800 کتابخانه در کشور فعال هستند