مطالب مرتبط:
واکنش آمریکا به هدیه پوتین به کیم جونگ اون
واکنش آمریکا به هدیه لوکس پوتین به رهبر کره شمالی
واکنش طعنه آمیز آمریکا به خودرو اهدایی پوتین به «اون»
واکنش آمریکا به هدیه لوکس پوتین به رهبر کره شمالی
واکنش واشنگتن به هدیه پوتین به کیم
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 اسفند 1402 ساعت 13:252024-02-22بين الملل

واکنش آمریکا به هدیه پوتین به کیم جونگ اون


وزارت خارجه آمریکا استدلال کرده است که روسیه تحریم های بین المللی علیه کره شمالی را زمانی که رییس جمهور روسیه یک خودروی لوکس به کیم جونگ اون هدیه داد، -  به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره پیشکش ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفت انتقال یک آروس که از آن به عنوان رولزرویس روسی یاد می شود، توسط پوتین به کیم احتمالا با مجازات های سازمان ملل در مورد پیونگ یانگ مغایرت دارد.

او گفت: قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد همه کشورهای عضو سازمان ملل را ملزم می کند که هم عرضه وسایل نقلیه حمل ونقل و هم عرضه خودروهای لوکس به کره شمالی را ممنوع کنند.

و اگر این درست باشد، به نظر می رسد که روسیه بار دیگر قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می کند که خود از آن حمایت می کرد.

میلر به شوخی ادامه داد که کیم باید گارانتی تمدید شده را گرفته باشد.

با این حال ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه در پاسخ به ادعاهای مشابه مقامات کره جنوبی، هرگونه سخنی مبنی بر نقض تحریم ها توسط مسکو را رد کرد.

او در پستی تلگرامی نوشت: اگر سئول در مورد تطبیق با تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی سوالی دارد، به جای دویدن پشت میکروفون باید با کمیته تحریم های شورای ام


برچسب ها: قطعنامه های شورای امنیت - شورای امنیت سازمان ملل - سازمان ملل - وزارت خارجه آمریکا - کیم جونگ اون - رییس جمهور روسیه - کره شمالی
آخرین اخبار سرویس:

واکنش آمریکا به هدیه پوتین به کیم جونگ اون

واکنش آمریکا به هدیه پوتین به کیم جونگ اون