توسعه ناب مشتریان (6) : فرضیه مشکل را بنویسیدفرضیه شما باید پنج سوال را در نظر بگیرد: چه کسی، چه چیزی، چقدر، چه زمانی و چرا؟ - عصر ایران / مدرسه کار و کسب ؛ دکتر داود مؤذن* - در قسمت پنجم خدمت شما توضیح دادم که در آغاز فرآیند توسعه ناب مشتریان، اولین تمرین این است که مفروضات خود را بنویسید و آن ها را در خوشه های مشابه با یکدیگر دسته بندی کنید. اکنون در گام دوم می بایست فرضیه مشکل را بنویسید. در این مرحله، فرضیه ای می نویسید که یا آن را تایید می کنید یا احتمالاً برمی گردید و در مورد آن تجدید نظر می کنید. می توانید فرضیه خود را به این شکل بنویسید: من معتقدم [فلان مشتری] هنگام انجام [فلان کار] [فلان مشکل] را تجربه می کنند. یا می توانید به این صورت فرضیه مشکل را بنویسید: من معتقدم [فلان مشتری] [فلان مشکل] را به دلیل [فلان محدودیت] تجربه می کند. اجازه بدهید آن را تجزیه کنیم؛ فرضیه شما باید پنج سوال را در نظر بگیرد: چه کسی، چه چیزی، چقدر، چه زمانی و چرا؟ اولین مورد که باید لحاظ شود، نوع فردی است که مشکل را تجربه می کند. این همان کسی است که باید با او صحبت کنید. دومین مورد نوع مشکلی که است که آنها تجربه می کنند. این که چه چیزی، چه مقدار و چه زمانی چیزهایی است که باید آن ها را پیدا کنید. برچسب ها: مشکل - مشتریان - توسعه - تجدید نظر - کار و کسب - سوال - گام دوم |
آخرین اخبار سرویس: |