مطالب مرتبط:
فوری/ آغاز فروش فوری ایران خودرو ویژه نیمه شعبان | فروش فوری ایران خودرو بدون قرعه کشی
10 مدل مانتو کتی مجلسی برای نوروز 1403: استایلی شیک و تجملاتی برای آغاز سال نو
یک تصمیم تازه درباره تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
فوری/ آغاز فروش فوری ایران خودرو با ماهی 9 میلیون ویژه نیمه شعبان | 2 خودروی جدید دولتی با قیمتی ویژه و بدون قرعه کشی آماده ثبت نام + لینک
فوری؛ زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور تغییر می کند+ جزییات
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 اسفند 1402 ساعت 10:052024-02-21اقتصادي

تشدید خشکسالی در ایران از 30 سال قبل آغاز شده است


رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی کشور گفت: خشکسالی های ایران نسبت به گذشته طولانی تر و شدیدتر شده و بررسی ما نشان می دهد که روند خشکسالی ها در کشور از سه دهه پیش به سمت تشدید رفته است.

- رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی کشور گفت: خشکسالی های ایران نسبت به گذشته طولانی تر و شدیدتر شده و بررسی ما نشان می دهد که روند خشکسالی ها در کشور از سه دهه پیش به سمت تشدید رفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا احد وظیفه در وبینار بررسی چالش های اخیر جوی و اقلیمی ایران در تهران اظهارکرد: با گرمایش جهانی و افزایش دما انتظار می رود رویدادهای مخرب مانند خشکسالی ها سریع تر آغاز شود و شدت، گستره و فرکانس رخداد بالاتری نسبت به گذشته داشته باشد.

وی تصریح کرد: اینکه در دنیا گفته می شود تغییر اقلیم مناطق خشک را خشک تر و مناطق مرطوب مرطوب تر می کند، حرف دقیقی نیست و نمی تواند برای همه جا صادق باشد اما متاسفانه تاکنون در کشور ما درست از آب درآمده است.

خشکسالی های ایران نسبت به گذشته طولانی تر و شدیدتر شده و تقریبا با یک شاخصی که ترکیب دما و بارش است بهنام SPEI روند خشکسالی ها از سه دهه پیش به سمت تشدید رفته است.

رییس انجمن هواشناسی ایران ادامه داد: با این حال معنای افزایش شدت این رویدادها به دلیل تاثیر متفاوت اثرات ترکیبی مانند گرمایش و خشکسالی بر


برچسب ها: خشکسالی - بحران خشکسالی - مدیریت بحران - اقلیم - ایران - کشور - تشدید
آخرین اخبار سرویس:

تشدید خشکسالی در ایران از 30 سال قبل آغاز شده است

تشدید خشکسالی در ایران از 30 سال قبل آغاز شده است